۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور مشمول رفع تداخلات است

‌رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور مشمول رفع تداخلات بوده که تاکنون از شش میلیون ۲۵۰ هزار هکتار آن رفع تداخل شده است.

به گزارش ایمنا، رضا افلاطونی امروز -پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه- در جلسه مشترک با کمسیون رفع تداخلات آذربایجان غربی و قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات تعیین تکلیف شده و به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، افزود: کیفیت کار دارای اهمیت بوده و دقت در این زمینه لازم است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه ۹۶ درصد از انجام امور اراضی در این موضوع به مشاور بخش خصوصی واگذار شده و طبق دستورالعمل و شرح خدمات اقدام خواهد شد، گفت: ۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور مشمول رفع تداخلات بوده که تاکنون از شش میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار آن رفع تداخل شده است.

وی تصریح کرد: نیاز به امکانات نیروی انسانی و اعتبار وجه مشترک در تمام استان‌ها است، به همین علت فضای سیاست‌گذاری کشور به سمت واگذاری امور به بخش خصوصی در حرکت است.

افلاطونی با اشاره به اهمیت آمار در موضوع رفع تداخلات و صدور سند، اضافه کرد: وجود آمار صحیح زیربنای هر اقدامی است و بعد از این جمع‌بندی آماری می‌توان اقدام به صدور سند کرد.

وی ادامه داد: با صدور سند و رفع تداخلات میزان پرونده‌های قضائی در این بخش نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مسئولان عزم راسخی در موضوع رفع تداخلات و ادای حق و حقوق شهروندان دارند و در این زمینه تعاملات مطلوبی بین دستگاه‌های مربوطه وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 662021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.