لازمه پیشرفت هر کشور، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و نیروی جوان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری گفت: لازمه پیشرفت هر کشور استفاده از تجربیات پیشکسوتان و نیروی جوان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان خالدی‌فر امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه جوانی جمعیت، اظهار کرد: لازمه پیشرفت هر کشور استفاده از تجربیات پیشکسوتان و نیروی جوان است، سیاست‌گذاری صحیح در مقوله جوانی جمعیت حائز اهمیت بوده و ثمره آن پویایی و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم نسل جوان است که افق روشنی را برای این مرز و بوم رقم خواهند زد.

وی افزود: هفته جوانی جمعیت فرصتی فراهم کرده تا با نگاهی جامع به این موضوع بسیار مهم و بررسی مخاطرات پیش رو ناشی از در صورت نداشتن توجه به پیری جمعیت و عواقب ناشی از آن، با برنامه‌ریزی و آینده‌گری، میهن سربلند خود را همیشه جوان نگاه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: پشتوانه‌های قدرتمند مذهبی در ایران برای فرزندان وجود دارد؛ به طوری که پیامبر اعظم (ص) به زیادی جمعیت ما افتخار، رهبر کبیر انقلاب اسلامی جمعیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی را برای کشور درخواست و رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) همین معنا را تعبیر می‌کنند و اصرار بر حل معضل دارند.

وی با اشاره به نقش زنان در حل این بحران، گفت: مادران، سازندگان و ارتقادهنده جامعه هستند. جوان ماندن جامعه در گرو وجود مبارک «مادران» است و به معنای قدرت‌آفرینی برای کشور و رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود.

خالدی‌فر با تاکید بر تشویق به فرزندآوری پس از تشکیل خانواده، ادامه داد: رشد جمعیت نیازمند بسیج ملی عملیاتی، همراه با فهم عالمانه موضوع توسط ساختارهای اجتماعی و حمایت همه جانبه از آن با توجه به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است. این بسیج باید با فعالیت‌ها و مساعدت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بتواند موضوع جمعیت و ساختار آن را با شهد تولد فرزندان در ایران زمین شیرین کند.

وی ضمن گرامیداشت هفته جمعیت ۱۴۰۲ با شعار «سهم من از جوانی جمعیت ایران»، گفت: سال جاری این دانشگاه به عنوان دستگاه برتر چهارمحال‌وبختیاری به مرحله کشوری جایزه ملی جمعیت راه یافت و کسب این موفقیت را به عوامل اجرایی به ویژه مجموعه معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان تبریک عرض می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کلینیک‌های درمان ناباروری در سطوح مختلف استان، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت، جبهه جمعیت، راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم در این خصوص، بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای تحقق قانون رشد جمعیت در استان است.

کد خبر 661993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.