اجرای عدالت زیست‌محیطی در شیکاگو/ ارتقای کیفیت محله معروف لندن با هوش مصنوعی

پربازدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای بلژیک میزبان شارژرهای خودروهای الکترونیکی سیار، تدبیر بخارست در تأمین گرمای زمستان پیش‌رو، خدمات جدید و تقاضامحور صوفیه برای شهروندان، اجرای عدالت زیست‌محیطی در شیکاگو، راه‌اندازی نخستین اتوبان الکترونیکی جهان در سوئد، حل چالش‌های زیست‌محیطی با «دوقلوی دیجیتال» در اسپانیا، تأمین نیروی کامیون‌های حمل زباله فرانکفورت از زباله‌ها، ارتقای کیفیت محله معروف لندن با هوش مصنوعی و عرضه نخستین گروه از تاکسی‌های هیدروژنی در هامبورگ را در این بسته خبری مدیریت شهری جهان ایمنا بخوانید.

شهرهای بلژیک میزبان شارژرهای خودروهای الکترونیکی سیار

شهرهای بروکسل و آنتورپ در بلژیک به‌زودی میزبان شارژرهای سریع خودروهای الکتریکی خواهد شد که به‌صورت سیار به محل خودروهای پارک‌شده مراجعه و آن را طی یک ساعت شارژ می‌کند.

یک استارت‌آپ جدید شارژ خودرو به نام UZE در آنتورپ و بروکسل برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرده است. این استارت‌آپ یک پیشنهاد منحصربه‌فرد شبیه به تحویل غذا دارد، به این صورت که به‌جای غذا، ایستگاه‌های شارژ سریع را به وسیله نقلیه الکتریکی پارک‌شده تحویل می‌دهد.

طبق بیانیه‌های رسمی، UZE قصد دارد جایگزینی برای ایستگاه‌های شارژ عمومی باشد که در یک مکان ثابت هستند و اغلب چندین ساعت طول می‌کشد تا وسیله را شارژ کنند. در عوض این سیستم‌های جدید یک ایستگاه شارژ را با دستگاه‌های تحویل سیار خود به خودروی الکتریکی پارک‌شده می‌رساند که وسیله را در کمتر از یک ساعت شارژ می‌کند.

تدبیر بخارست در تأمین گرمای زمستان پیش‌رو

شبکه گرمایش منطقه‌ای شهر بخارست، بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و گرمای کافی را تأمین نمی‌کند. شهرداری اکنون تصمیم گرفته است برای جبران کمبود انرژی، نیروگاه‌های سیار را برای تأمین گرما به شهر وارد کند. به گفته نیکوسور دان، شهردار بخارست، هدف این پروژه جبران کمبود انرژی در سیستم توزیع است که برخی از بخش‌های آن ۴۰ سال قدمت دارد.

نیروگاه‌های سیار در نزدیکی نقاط مشکل در شبکه گرمایش مستقر خواهند شد تا شهروندان در زمستان امسال به گرمایش کافی دسترسی داشته باشند. این حرکت قرار است به حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ آپارتمان در ۳۴۰ ساختمان کمک کند که حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارند.

پروژه نیروگاه‌های حرارتی کوچک و سیار حدود ۱۳۴ میلیون لئو (کمی بیش از ۲۷ میلیون یورو) برای دولت محلی بخارست هزینه خواهد داشت که در یک دوره ۱۰ ماهه پرداخت خواهد شد. هر نیروگاه دارای یک کانتینر قابل حمل با تجهیزات تولید انرژی حرارتی، دیگ‌های آب گرم و انواع لوله‌ها است.

خدمات جدید و تقاضامحور صوفیه برای شهروندان

مقامات محلی صوفیه بلغارستان از راه‌اندازی سرویس جدید حمل‌ونقل تقاضامحور برای شهروندان ساکن در محله‌های دورافتاده خبر دادند. به این ترتیب صوفیه پنج شاتل کوچک و شش ایستگاه شارژ برای وسایل‌نقلیه الکتریکی خود راه‌اندازی کرده است که به محله‌ها و خدمات حمل‌ونقل از پیش درخواست‌شده خدمات‌رسانی می‌کند. شهروندان می‌توانند در این سرویس جدید حمل‌ونقلی، به غیر از ساعات اوج ترافیک نیز با استفاده از اپلیکیشن جدیدی به نام BusInn درخواست سفر کنند.

سرویس جدید از اتوبوس‌های کوچک کم‌آلاینده استفاده می‌کند که قرار است شهروندان را در طول سفرهای به اصطلاح مقصد آخری خود، از مراکز حمل‌ونقل بزرگ به مناطق مسکونی آن‌ها در محله‌های دور از شهر منتقل کنند. این اتوبوس‌ها همه‌روزه از ساعت ۶:۰۷ تا ۲۲:۴۰، هر ۱۶ تا ۱۸ دقیقه یک‌بار در زمان اوج تردد در دسترس شهروندان قرار دارد و ساکنان می‌توانند در ساعات دیگر، از اپلیکیشن یادشده برای درخواست خدمات در مناطق مشخص‌شده استفاده کنند.

اجرای عدالت زیست‌محیطی در شیکاگو

مدیران شیکاگو در آمریکا از پیاده‌سازی جدی‌تر رویکرد عدالت زیست‌محیطی برای تمام شهروندان خبر داده و مدعی شده‌اند لطمه‌های ناشی از آلودگی هوا و سایر مشکلات زیست‌محیطی را بر زندگی مردم به حداقل خواهند رساند.

شهردار شیکاگو دستوری اجرایی را امضا کرده که بر مبنای آن، متعهد شده است عدالت زیست‌محیطی را برای تمام ساکنان شهر به ارمغان بیاورد. در این راستا، اقداماتی پیاده خواهد شد که اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا را به حداقل خواهد رساند و به دنبال آن، سلامت شهروندان بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. افزایش مشارکت شهروندان شیکاگو بخشی از تعهدات مدیران برای تحقق اهداف جدید خواهد بود که قرار است از طریق اعمال استراتژی‌های متعدد محقق شود.

این اقدامات تدابیری نظیر تأمین داده‌های دیجیتالی در زمینه مشکلات زیست‌محیطی را در نقاط مختلف شهر، ایجاد چارچوبی برای افزایش نظارت نهادهای اجتماعی بر وضعیت اقلیم، توسعه استانداردهایی برای تشویق مردم به اعمال اقداماتی با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده در محیط زندگی خود و ایجاد تغییراتی در قوانین حمل‌ونقل شهری و طراحی زیرساخت‌های آن با هدف سبزسازی تردد را در بر خواهد گرفت.

راه‌اندازی نخستین اتوبان الکترونیکی جهان در سوئد

سوئد نخستین اتوبان الکترونیکی جهان را به طول ۲۰ کیلومتر در سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌کند که به‌ویژه برای خودروهای برقی سنگین مفید خواهد بود.

سوئد در حال آماده‌سازی یک نوع زیرساخت منحصربه‌فرد است که به‌احتمال زیاد در آینده طرز فکر بشر را در مورد حمل‌ونقل و جابه‌جایی تغییر می‌دهد. این زیرساخت یک جاده الکترونیکی است که وسایل‌نقلیه برقی را هنگام رانندگی در آن شارژ می‌کند. این جاده ۲۰ کیلومتری که به‌عنوان نخستین اتوبان دائمی الکترونیکی جهان شناخته می‌شود، E20 نام دارد و در منطقه‌ای میان سه شهر بزرگ سوئد یعنی استکهلم، گوتنبرگ و مالمو قرار گرفته است.

جاده یادشده دو شهر مرکزی این کشور یعنی هالسبرگ و اوربرو را به یکدیگر متصل می‌کند. دلیل چنین انتخابی برای احداث جاده جدید این است که بخش بزرگی از جمعیت سوئد در فاصله سه ساعتی از اوربرو سکونت دارند و ۶۰ درصد از شرکت‌های این کشور در شعاع ۲۰ مایلی هالسبرگ واقع شده است. بنابراین منطقه منتخب پتانسیل بالایی برای گسترش جاده‌های الکترونیکی در مقیاس بزرگ دارد

حل چالش‌های زیست‌محیطی با «دوقلوی دیجیتال» در اسپانیا

مناطق سبز مورسیای اسپانیا به‌زودی و با بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال، تحولات چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

کمپانی هگزاگون که در زمینه افزایش ایمنی و بهبود زیرساخت‌های شهری فعالیت می‌کند، مدعی شده است که به زودی و با بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال (برنامه رایانه‌ای که با استفاده از داده‌ها در دنیای واقعی، شبیه‌سازی‌هایی انجام می‌دهد)، به توسعه یک بستر سه‌بعدی در فضاهای طبیعی منطقه مورسیا خواهد پرداخت تا از این طریق به بهبود مشکلات احتمالی زیست‌محیطی کمک کند و به ارتقای وضعیت تالاب منطقه بپردازد. در این راستا، قرار است نرم‌افزاری اختصاصی در اختیار مدیران اسپانیا و منطقه قرار گیرد که بهره‌گیری از آن می‌تواند به تجزیه و تحلیل مشکلات مربوط به محیط زیست منجر شود و مدیران را به اعمال اقداماتی زودهنگام برای حل آن‌ها سوق دهد

تأمین نیروی کامیون‌های حمل زباله فرانکفورت از زباله‌ها

فرانکفورت آلمان در مسیر دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۳۵، به راه‌اندازی ناوگان حمل زباله برقی اقدام کرد که انرژی ایستگاه‌های شارژ آن از محل سوختن زباله‌های غیرقابل بازیافت تأمین می‌شود.

ناوگان خودروهای کربن‌خنثی فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌ها در آلمان است. مقامات شهر اعلام کردند که به‌زودی شش کامیون سنگین برقی زباله به این ناوگان می‌پیوندد که بنا به ادعای مسئولین بزرگ‌ترین ناوگان وسایل‌نقلیه الکتریکی حمل زباله در آلمان است. تعداد این کامیون‌ها هشت دستگاه اعلام شده که در فاصله کمی از آغاز به کار شش دستگاه دیگر به مجموعه افزوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه پارلمانی در وزارت امور دیجیتال و حمل‌ونقل فدرال آلمان، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این ناوگان الکتریکی حمل زباله را قابل مشاهده بودن آن معرفی کرد و در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که این امر به مردم ثابت می‌کند وسایل‌نقلیه الکتریکی سنگین، خیالی نیست و در واقعیت آغاز به کار کرده است. راه‌اندازی این وسایل اقدامی است که فرانکفورت برای کاهش انتشار CO2 روی آن کار می‌کند

ارتقای کیفیت محله معروف لندن با هوش مصنوعی

پیشرفت هوش مصنوعی در محله معروف کمدن در انگلستان، مدیران محلی را به بهره‌گیری بیشتر از آن برای بهبود خدمات شهری و ارتقای کیفیت زندگی مردم سوق داده است.

هوش مصنوعی در محله کمدن همه‌روزه پیشرفت بیشتری را تجربه می‌کند و زندگی شهروندان را از جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع اگرچه ممکن است مردم به‌طور عینی از تأثیرات این فناوری بر زندگی خود آگاه نباشند، با این حال بهبود قابل توجه کیفیت شهرنشینی ناشی از آن، زندگی شهروندان را در بر گرفته است. از سوی دیگر، ساکنان کمدن به دنبال توسعه هوش مصنوعی، به‌طور ناخودآگاه به ارتباط بیشتر با مدیران خود پرداخته‌اند که این امر به سهم خود در افزایش شفافیت مدیریت شهری نقش مهمی ایفا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ژانویه سال ۲۰۲۲، مدیران کمدن منشور داده‌ها را در سراسر شهر اتخاذ کردند تا از طریق آن، اعضای شورای شهر را قادر به جمع‌آوری، پردازش و اشتراک داده‌های شهری کنند و به دنبال آن، شفافیت مدیریت و امنیت شهری را افزایش دهند. بدیهی است که منشور داده‌ها می‌تواند به نفع عموم مردم در شهرها پیاده شود و برآورده کردن نیازهای حقوقی شهروندان و حفظ حریم خصوصی آن‌ها را به دنبال داشته باشد

عرضه نخستین گروه از تاکسی‌های هیدروژنی در هامبورگ

هامبورگ آلمان ضمن رونمایی از نخستین گروه ۲۵ تایی از تاکسی‌های هیدروژنی در خیابان‌های خود متعهد شد از یکم ژانویه ۲۰۲۵ تمام تاکسی‌های جدید شهر بدون آلایندگی شوند. تأمین بودجه این خودروها از محل پروژه «تاکسی‌های آینده» انجام گرفت که به عرضه ۳۵۰ تاکسی بدون آلایندگی در سطح شهر اختصاص دارد و تاکنون تعداد این تاکسی‌ها را از پنج عدد در مرکز تجاری هانسیتیک از آوریل ۲۰۲۱ به میزان چشمگیری افزایش داده است، با این حال برای نخستین بار است که پروژه تاکسی‌های آینده بودجه خود را صرف توسعه تاکسی‌هایی می‌کند که به جای باتری معمولی از هیدروژن استفاده می‌کنند.

هامبورگ خاطرنشان کرد که این تاکسی‌ها به‌منظور توسعه پایدار حمل‌ونقل در بخش خصوصی آغاز به کار کرده که باعث واکنش مقامات محلی شده است تا قانون جدیدی را در مورد جابه‌جایی پایدار به تصویب برسانند. سنای هامبورگ در مسیر این توسعه اعلام کرده است که به‌عنوان بخشی از قانون حفاظت از آب‌وهوا، از یکم ژانویه ۲۰۲۵ تمام تاکسی‌های جدید باید بدون آلایندگی باشند.

کد خبر 661895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار DE ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    عالیه