رهاسازی ۱۰ حلقه مار در طبیعت / کاربرد علف لیمو در دفع مارها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر با اشاره به رهاسازی ۱۰ حلقه مار در طبیعت، از انجام ۳۰ عملیات صید مار در سال جاری به منظور امدادرسانی به افراد در معرض خطر گزش مار خبر داد.

آتشپاد دوم مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری گزارش‌های متعددی از وجود مار در اماکن دارای کاربری‌های مختلف به سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر گزارش شد.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد از مار وحشت دارند، اما کشتن این حیوانات جایز نیست، افزود: پس از وصول گزارش مشاهده مار، نیروهای آتش‌نشانی به منظور صید مارها به محل اعزام می‌شوند و پس از صید، آن‌ها را در طبیعت رها می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌شود که به منظور دفع مارها، کاشت علف لیمو را مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: علف لیمو، پشه و کنه را دفع می‌کند و در دفع مارها نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه این نوع علف جلوه زیبایی نیز دارد و به آسانی رشد می‌کند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت رؤیت مار از آن فاصله بگیرند و از آسیب رساندن به آن خودداری کنند، همچنین با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند و موقعیت مار را تا زمان رسیدن مأموران آتش‌نشانی مد نظر داشته باشند.

رهاسازی ۱۰ حلقه مار در طبیعت و انجام ۳۰ ماموریت صید مار / کاربرد علف لیمو در دفع مارها

کد خبر 661878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.