افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان/ اعلام نتایج آزمون استخدام در مقطع ابتدایی در خردادماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هر آزمون نهایی را یک کنکور دانست و گفت: همه مدیران باید در اجرای بهتر این آزمون‌ها همکاری لازم را داشته باشند زیرا این مسئله موجب عادلانه‌تر شدن فرآیند ورود به دانشگاه می‌شود و علم را جایگزین مهارت تست‌زنی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی عصر امروز - چهارشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه - در نشست گردهمایی مدیران مدارس ناحیه دو شهر اصفهان، ضمن تبریک فرار رسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: از امام صادق (ع) نقل است که فرمودند یتیم کسی نیست که پدر و مادرش را از دست داده است، بلکه یتیم واقعی کسی است که از علم و ادب بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه، ما فرهنگیان مفتخریم که در حال انجام کاری هستیم که یتیم واقعی وجود نداشته باشد، افزود: این والاترین ارزش معلم است، معلمان افتخار می‌کنند که همکار خدا و انبیا الهی هستند و در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع)، جهل‌زدایی و علم‌پروری گام برمی‌دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مدیران مدارس را فرمانده حرکت در مسیر تعلیم و تربیت دانست و گفت: مدیر «کن فیکون» آموزش و پرورش است، زیرا می‌تواند بدون امکانات و زیرساخت نیز ناشدنی‌ها را شدنی کند یا با وجود همه امکانات بخشنامه و شیوه‌نامه‌ای را که باب طبعش نباشد اجرا نکند و برنامه‌ها و کارها را به سرانجام نرساند.

وی سال تحصیلی سپری شده را سالی ویژه خواند و افزود: دشمن در این سال تحصیلی فتنه عظیمی ایجاد کرد و جوانان و نوجوانان را هدف قرار داد که به لطف خدا و با تدبیر مدیران مدارس دشمن موفق نشد، اما این حمله تلفاتی داشت و موجب تسخیر فکر بعضی از جوانان و نوجوانان شد که در این زمینه و برای پر کردن این خلاء باید کار بسیاری انجام شود.

ابراهیمی ماجرای مسمومیت‌های دانش‌آموزان در سال تحصیلی سپری شده را به عنوان یکی دیگر از چالش‌های این سال برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه، دشمن بدون وجود عاملی مؤثر و با تکیه بر روش‌های جنگ شناختی آسیب و استرس زیادی به دانش‌آموزان وارد کرد و پراسترس‌ترین سال تحصیلی را پدید آورد.

وی آزمون نهایی پایه دوازدهم را کار ویژه آموزش و پرورش در روزهای پیش‌رو خواند و گفت: حکمرانی آموزش و پرورش در سال‌های اخیر دچار مشکل شده است و در این زمینه باید اقداماتی انجام دهیم تا کسی گمان نکند که آموزش و پرورش توانایی انجام کارهای تخصصی را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی با هیچ سال دیگری قابل مقایسه نیست و جامعه، دانش‌آموز و اولیا حساسیت ویژه‌ای بر این آزمون دارند، یادآور شد: گردش مالی مؤسسات کنکوری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است و زمانی که آموزش و پرورش بتواند ۶۰ درصد از نتیجه کنکور را تعیین تکلیف کند حکمرانی آموزش و پرورش افزایش پیدا می‌کند.

وی هر آزمون نهایی را یک کنکور دانست و ادامه داد: همه مدیران باید در راستای اجرای بهتر این آزمون‌ها همکاری لازم را داشته باشند چرا که این مسئله موجب عادلانه‌تر شدن فرآیند ورود به دانشگاه می‌شود و علم را جایگزین مهارت تست‌زنی می‌کند.

کمبود ۲۰ هزار معلم در اصفهان

ابراهیمی ثبت‌نام سال تحصیلی جدید را دومین پروژه ویژه آموزش و پرورش در روزهای پیش‌رو معرفی کرد و افزود: رضایت‌مندی در ثبت‌نام باید مورد توجه قرار گیرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم معطل و آزرده نشوند و به علاوه پول گرفتن نیز نباید شرط ثبت‌نام در مدارس دولتی باشد.

وی با بیان اینکه تأمین نیروی انسانی چالش اساسی آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش‌رو است، گفت: حدود ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان کسری نیرو وجود دارد که پنج هزار نفر آن با استخدام و ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد و مابقی را باید با به کارگیری بازنشستگان مدیریت کنیم.

ساماندهی فضای مدارس مقدم بر سازماندهی نیروی انسانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ساماندهی فضای مدارس را مقدم بر سازماندهی نیروی انسانی خواند و گفت: رتبه‌بندی با همه فراز و فرودهای آن اتفاق افتاد و اعتراض‌هایی وجود دارد که رسیدگی خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۹۴۰ هزار معلم در یک بازه زمانی کوتاه رتبه‌بندی شده‌اند و این اتفاقی بی‌سابقه در طول تاریخ آموزش و پرورش است و اعتراضات نباید موجب شود که اصل این کار تحت‌الشعاع قرار گیرد.

ابراهیمی مهم‌ترین دستاورد رتبه‌بندی را نبود مقایسه معلم با کارمند و مقایسه آن با عضو هیئت علمی دانشگاه اعلام کرد و افزود: از خردادماه فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و تلاش بر این است که به نحوی عمل شود تا حتی‌المقدور حق به حق‌دار برسد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت جامعه در گروه ارتقای معلم است، تصریح کرد: زمانی جایگاه معلمان رشد می‌یابد که دیگران به آنها احترام بگذارند و به همین دلیل امسال پویش سپاس معلم را برگزار کردیم و مدیران کل مختلف، فرمانداران، ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان دیگر با ورود به مدارس از معلمان تجلیل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به ورودی‌های جدید آموزش و پرورش در سال جاری گفت: آزمون رشته آموزش ابتدایی برگزار شد که نتایج آن در خردادماه اعلام خواهد شد و همچنین متعاقب آن آزمون آموزش متوسطه برپا خواهد شد و سپس آزمون ورودی نیروهای پرورشی و نیروهای خدماتی را در پیش خواهیم داشت.

وی کاهش ورودی نیرو به آموزش و پرورش در طول سال‌های گذشته را نتیجه ترک فعل‌های گذشتگان دانست و خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی ورودی دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار نفر به سه هزار نفر رسید و اکنون باید این ترک فعل‌ها را جبران کنیم و در همین راستا ورودی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در سال گذشته دو برابر افزایش یافت و به ۲۳۰۰ نفر رسید که در میان آن‌ها تعداد قابل توجهی رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی وجود داشته‌اند.

کد خبر 661847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.