افتتاح پروژه‌های مهم ارتباطی با حضور رئیس‌جمهور

وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات در حاشیه جلسه دولت از رونمایی فاز نخست پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور صبح امروز _چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه امروز روز جهانی ارتباطات است، اظهارکرد: عصر امروز پروژه‌های ارتباطی مهم و ملی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

وی یکی از این پروژه‌های مهم را فاز نخست فیبرنوری منازل و کسب و کارها عنوان کرد و افزود: امروز از پوشش سه میلیون خانوار این پروژه رونمایی می‌شود و اپراتورها در حدود ۱۰۰ شهر خدمات خود را آغاز می‌کنند و اگر مردم این سرویس را درخواست کنند اپراتورها ظرف یک ماه موظف به ارائه آن به مردم هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه iranfttx.ir بررسی کنند که آیا محله آنان تحت پوشش قرار گرفته است یا خیر؟

زارع‌پور با اشاره به اینکه این پروژه کار بسیار بزرگی است، گفت: انجام این پروژه در کشورهایی با گستره جغرافیایی همچون کشور ما در حدود هفت یا هشت سال زمان برده است و ما می‌خواهیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوارها یعنی ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: شبانه روز در تلاش هستیم که اینترنت پرسرعت و با کیفیت که زیرساخت توسعه کشور در دو سه دهه آینده است برای همه مردم فراهم کنیم.

کد خبر 661779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.