احداث اولین مسیر دائمی برای تردد خودروهای الکتریکی در سوئد

دولت سوئد در حال توسعه اولین مسیر کاملاً سبز برای خودروهای الکتریکی است و ادعا کرده است که سایر وسایل‌ نقلیه اجازه عبور و مرور از این مسیر را نخواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سوئد در نظر دارند به‌زودی مسیر اختصاصی جدیدی برای تردد خودروهای الکتریکی به طول سه هزار کیلومتر احداث کنند تا از این طریق، شهروندان را به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری خود با خودروهای الکتریکی سوق دهند و به کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک کنند. پیاده‌سازی طرح توسعه این مسیر به‌زودی آغاز خواهد شد؛ مدیران از تکمیل پروژه تا سال ۲۰۳۵ خبر داده و مدعی شده‌اند تنها وسایل نقلیه با انتشار صفر کربن قادر به عبور و مرور در آن خواهند بود.

جالب آن‌که پروژه احداث اولین مسیر کاملاً اختصاصی برای خودروهای الکتریکی در سوئد تاکنون هیچ جای دنیا نظیری نداشته است، با این حال مدیران امیدوار هستند که پس از این برنامه‌ریزان سایر نقاط جهان را به اعمال اقدامات مشابهی سوق دهند و از این طریق، پایداری را برای زمین به ارمغان بیاورند.

پروژه طولانی‌ترین مسیر اختصاصی خودروهای الکتریکی جهان در سوئد، در فاصله‌های نزدیک به هم، ایستگاه‌های شارژ متعددی را در بر خواهد گرفت و در نتیجه کاربران هنگام کم شدن شارژ می‌توانند در اولین ایستگاه نزدیک به خود، باتری خودروی خود را به‌طور کامل پر کنند.

احداث اولین مسیر دائمی برای تردد خودروهای الکتریکی در سوئد

نحوه عملکرد مسیر اختصاصی خودروهای الکتریکی در سوئد

مدیران سوئد از آغاز تدریجی طراحی پروژه جدید خبر داده و مدعی شده‌اند سال ۲۰۲۵ احداث این پروژه آغاز خواهد شد و ۱۰ سال بعد به پایان خواهد رسید. در تمام طول مسیر، سه نوع سیستم شارژ نصب می‌شود که قابلیت شارژ خودروهای الکتریکی با باتری‌های متفاوت را فراهم می‌آورد.

گروهی از این ایستگاه‌ها با کابل سیمی ویژه خود الکتریسیته را تنها برای ماشین‌های سنگین همچون اتوبوس‌ها و ترامواها فراهم می‌آورد. خودروهای الکتریکی شارژ خود را از ایستگاه‌های دیگری تأمین می‌کند و این در حالی است که بعضی از ایستگاه‌ها نیز برای تمام انواع خودروهای برقی قابل استفاده است که به دنبال آن، امکان دسترسی به ایستگاه هنگام نزدیک شدن به پایان شارژ برای خودروهای برقی فراهم می‌آید.

احداث اولین مسیر دائمی برای تردد خودروهای الکتریکی در سوئد

کد خبر 661559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.