۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
بشر به دنبال فتح منظومه‌ شمسی است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایع فضایی به دنبال تسخیر مریخ هستند و کشورهای دیگری نیز مانند چین و روسیه به دنبال فتح سایر سیارات منظومه‌ شمسی و مسکونی‌سازی ماه و مریخ هستند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت همکاری در بین سازمان‌های فضایی و شرایط فعلی این صنعت اظهار کرد: امروزه در صنایع فضایی همواره تبادل اطلاعات و همکاری مورد توجه سازمان‌های فضایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این شرایط نتایج همکاری بین صنایع فضایی، شکل‌گیری پروژه‌های عظیم و مهمی از جمله انواع تلسکوپ‌های فضایی، ماهواره‌ها و در نهایت ایستگاه فضایی بین‌المللی شده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تاکنون بسیاری از آزمایش‌های فضایی در این ایستگاه صورت پذیرفته است.

وی در رابطه با مزایای همکاری بین صنایع فضایی گفت: در بسیاری از مواقع کشورها به‌تنهایی قادر به انجام فعالیت موفقیت‌آمیز نیستند، به طور مثال آمریکا در ساخت شاتل‌های فضایی خود با شکست مواجه شد.

مرادی در همین رابطه افزود: آمریکا و روسیه با یکدیگر همکاری کردند و به مدت چند سال فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیماهای کشور روسیه به فضا اعزام می‌شدند.

وی تاکید کرد: آمریکا و روسیه در گذشته رقابت بسیاری با یکدیگر داشتند، اما امروزه در حوزه صنایع فضایی به این نتیجه رسیدند که به کمک یکدیگر نیاز دارند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: کمک روسیه به آمریکا باعث شد که این کشور صنایع فضایی خود را بازسازی کند و امروز نه تنها ناسا بلکه افراد دیگری همچون ایلان ماسک نیز در حوزه هوافضا فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع فضایی به دنبال تسخیر مریخ هستند و کشورهای دیگری نیز مانند چین و روسیه به دنبال فتح سایر سیارات منظومه شمسی و مسکونی‌سازی ماه و مریخ هستند.

کد خبر 661553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.