ضرورت تصحیح نگرش فرهنگی نسبت به مسئله جمعیت و خانواده

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موظف هستیم در راستای تصحیح نگرش فرهنگی به مسئله جمعیت و خانواده تلاش کنیم، چراکه جمعیت مسئله فوق اضطراری کشور است.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی امروز -دوشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- با حضور در نشست کشوری سازمان تأمین اجتماعی که در هفته ملی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: ما موظف هستیم در راستای تصحیح نگرش فرهنگی به مسئله جمعیت و خانواده تلاش کنیم، چراکه جمعیت مسئله فوق اضطراری کشور است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از سقط جنین‌های غیرقانونی، گسترش خدمات بیمه‌ای زنان خانه‌دار، تسهیل امر فرزندخواندگی زوج‌های نابارور، جلوگیری از فرار مغزها، جدی گرفتن دورکاری بانوان شاغل، افزود: تسهیلات ویژه ازدواج دهه شصتی‌ها به عنوان پنجره باز جمعیتی فراهم می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن فریز تخمک و بیمه زنان خانه‌دار دارای چهار فرزند سازمان تأمین اجتماعی سهم دیگری را جهت ارتقای جمعیت به عهده گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته سازمان تأمین اجتماعی در حوزه زنان و خانواده گفت: باید از زنانی که در کسوت مادری خدمت می‌کنند، حمایت شود چراکه پیشرفت‌های کشور در بُعد کمی و کیفی فرزندآوری و تربیت نسل، مرهون خدمات این مادران گمنام و هوشیار است.

منبع: فارس

کد خبر 661467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.