لزوم توجه به خانواده‌محور بودن فضاهای شهری

مشاور امور بانوان شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به جوانی جمعیت و خانواده‌محور بودن فضاهای شهری گفت: یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری اصفهان که مبتنی بر سیاست‌های حاکمیتی است، پیوست جمعیتی طرح‌ها و مباحث شهری است.

مریم آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت و در اولویت قرار دادن این موضوع اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری اصفهان که مبتنی بر سیاست‌های حاکمیتی است، پیوست جمعیتی طرح‌ها و مباحث شهری است.

وی با بیان اینکه یکی از فرهنگسراهای مدیریت شهری اصفهان، به این مسئله می‌پردازد، افزود: فرهنگسرای خانواده به‌طور ویژه در این حوزه فعالیت دارد و دیگر فرهنگسراها و مدیریت شهری با این فرهنگسرا و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این زمینه همکاری دارند.

مشاور امور بانوان شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری رویدادهایی در حوزه جمعیت، تصریح کرد: در رویدادهایی که مدیریت شهری در راستای سیاست‌های طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سطح شهر مد نظر داشته است، شاهد اجرای طرح‌های خوبی بوده‌ایم که برای فضاسازی شهری مورد استفاده قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می‌توان بعضی از فضاهای شهری و تفریحی و رفاهی را به خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند، اختصاص داد، چرا که این اقدامات می‌تواند قدمی در راستای سیاست جوانی جمعیت و انگیزه‌ای برای فرزندآوری باشد.

آقایی اظهار کرد: یکی از موضوعات و سیاست‌های اصلی شهرداری در این حوزه این است که فضاهای شهری بیش از پیش خانواده‌محور باشد و اگر فضایی ویژه بانوان است، پیوست جمعیت نیز داشته باشد، همچنین مهم است مادرانی که به همراه فرزندان خود هستند، بتوانند از فضاهای شهری بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی نیز در دستور کار است که در فضاهای متناسب با کودک برگزار شود و فضاهای کار اشتراکی مناسب برای بانوان و مادران تدارک دیده شود تا مادر کنار فرزند خود از امکانات و شرایط استفاده کند.

کد خبر 661673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.