رویکرد هوشمند میلان برای بهبود کیفیت هوا

نصب سنسورهای دیجیتالی در سراسر میلان ایتالیا، امکان جمع‌آوری داده‌های مربوط به کیفیت هوا را برای مدیران فراهم خواهد آورد و آن‌ها را قادر به اعمال اقدامات اثربخش خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان میلان در آخرین اقدام خود به منظور مبارزه با انتشار گازهای گلخانه‌ای، به نصب ۳۰ ایستگاه در نزدیکی مراکز مهم نظیر مدارس در سراسر شهر پرداخته‌اند که هر یک از این ایستگاه‌ها سنسورهای دیجیتالی متعددی را در بر گرفته است. سنسورهای هوشمند از طریق جمع‌آوری داده‌ها در مورد کیفیت هوا در محیط‌های اطراف خود، مدیران را از میزان انتشار گازهای آلاینده در هر منطقه آگاه می‌کند که این امر به سهم خود می‌تواند برنامه‌ریزان را به اعمال اقدامات مناسب برای کاهش تولید این گازها سوق دهد. جالب است بدانید که سنسورهای دیجیتالی قابلیت ارزیابی اثربخشی هر اقدام را برای مدیران شهر فراهم می‌آورد و در نتیجه آن‌ها را به بهره‌گیری بیشتر از آن استراتژی برای سایر نقاط شهر تشویق خواهد کرد.

پیش از این نیز، تعداد ۱۰ ایستگاه مجهز به سنسورهای سنجش کیفیت هوا در میلان نصب شده بود که بهره‌گیری از داده‌های آن‌ها، اعمال بهترین استراتژی‌ها را برای کاهش انتشار کربن و بهبود کیفیت هوا به دنبال داشت.

رویکرد هوشمند میلان برای بهبود کیفیت هوا

حل بحران آلودگی هوا در ایتالیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایتالیا، به‌ویژه سکونتگاه‌های شمالی آن که مراکز اصلی صنعت کشور به‌شمار می‌رود، در لیست مناطق اروپایی با بدترین کیفیت هوا قرار دارد و همین امر، مشکلات مدیران را برای مقابله با آلودگی هوا و تحقق اهداف صفر کربن دوچندان کرده است. در این میان، تورین و میلان آلوده‌ترین شهرهای ایتالیایی محسوب می‌شوند که در میان ساکنان به "مناطق دودی" شهرت دارد.

برنامه‌ریزان میلان امیدوار هستند که نصب ایستگاه‌های جدید مجهز به سنسورهای دیجیتالی، از طریق کمک به کاهش انتشار گازهای آلاینده، نام شهر را از لیست مناطق اروپایی با بدترین کیفیت هوا حذف کند و به تسهیل تحقق اهداف صفر انتشار کربن نیز منجر شود. این افراد در نظر دارند علاوه بر افزایش تعداد این ایستگاه‌ها، به اعمال اقدامات بیشتری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق خودروهای موتوری بپردازند که در این راستا، ترویج جایگزینی وسایل نقلیه قدیمی را با خودروهای الکتریکی بسیار اثربخش تلقی کردند.

رویکرد هوشمند میلان برای بهبود کیفیت هوا

کد خبر 661283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.