برگزاری رویدادهای کلان خانواده‌محور راهبرد اصلی شهرداری اصفهان در هفته جمعیت

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: راهبرد اصلی در اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری، برگزاری رویدادهای کلان خانواده‌محور با موضوعات حوزه تعالی خانواده است که در هفته ملی جمعیت این راهبرد دنبال می‌شود.

هادی سینایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن هفته جمعیت و سالروز ابلاغ سیاست‌های جدید جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری برنامه‌های متعددی توسط اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نظر گرفته‌شده است و این برنامه‌ها در جهت آشنایی بیشتر مردم و تصمیم‌گیران و تصمیم سازان با موضوعات مهم جوانی جمعیت تدوین و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی کشور در مواجهه با بحران سالمندی و کاهش نرخ باروری کلی، اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت فعال ارگان‌های دیگر و همراهی مطلوب مردم و کنشگران جمعیت، حمایت از فرزندآوری سالم و تعالی سلامت شهروندان عزیز را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود دنبال می‌کند.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به وظیفه اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان در حوزه اجتماعی اصلی‌ترین وظیفه پرداختن به مباحث اجتماعی در حوزه شهروندی است، به همین جهت این اداره در حوزه‌ای که دغدغه بیشتر مردم بوده ورود کرده و در برخی از حوزه‌های اجتماعی همچون جوانی جمعیت که نهادهای اصلی متولی هستند مشارکت و نقش‌آفرینی بیشتری داشتند.

وی گفت: یکی از وظایف اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان در حوزه تعالی خانواده و افزایش فرزندآوری در جامعه است بر این اساس به بهانه هفته ملی جمعیت یکی از اقدامات اصلی این اداره در هفته جمعیت پرداختن به موضوع جوانی جمعیت و اهمیت آن است.

سینایی ادامه داد: حوزه خانواده با تمام مشتقاتش برای ما مورد اهمیت است چون خانواده محور و عنصر اصلی تشکیل‌دهنده جامعه است، اگر خانواده‌های ما سالم باشند و نهاد خانواده در جامعه کارکرد صحیحی داشته باشد، جامعه پیشرفت کرده و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود. اما اگر نهاد خانواده کارکرد خود را از دست دهد، آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تأکیدات اصلی در مدیریت شهری جدید و دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان که هم در برنامه‌ها و هم بودجه در نظر گرفته‌شده حوزه خانواده است، این معاونت در یک سالی که گذشت در حوزه تعالی خانواده بخشی از اقدامات حول راهبرد حمایت از تشکل‌های مردمی بوده که در این حوزه‌ها فعالیت دارند؛ در سال ۱۴۰۱ از بیش از ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در شهر اصفهان که در حوزه‌های خانواده اقداماتی انجام دادند، حمایت شد و درمجموع بالغ‌بر حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۱ برای این امر در نظر گرفته شد و مستقیماً به این مجموعه‌ها تعلق گرفت.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: بی‌تردید تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها و یکایک اندیشمندان و افراد دارای نفوذ کلام می‌توانند در ایجاد یک گفتمان عمومی در مسیر تأمین این خواسته به‌حق، نقش مهمی را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: یک راهبرد اصلی در اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری رویدادهای کلان خانواده محور با موضوعات حوزه تعالی خانواده است. این رویدادهای متنوع، سال گذشته قریب به ۱۶ جلسه چند هزار نفره در باغ نور تحت عنوان «با همان» و «لوبیای سحرآمیز» برگزار شد که در برنامه باهمان به ۵۲ رسم کنار هم بودن خانواده‌ها و مطالبی که به روابط همسران ارتباط دارد و در برنامه لوبیای سحرآمیز هم به حوزه تربیت فرزند پرداخته شد.

سینایی ادامه داد: همچنین یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «عشق شورانگیز ما» در ۲۶ قسمت ساخته شد که از شبکه اصفهان پخش شد، علیرضا خمسه تحت عنوان مجری و بازیگر توانمند و محبوب اجرای برنامه را به عهده داشت، دکتر ایزدی و دکتر احمدرضا عابدی از اساتید روانشناسی دانشگاه اصفهان هم کارشناسان برنامه بودند، این برنامه در حال حاضر یکشنبه تا چهارشنبه هرروز از ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما پخش مجدد می‌شود، این برنامه هم به موضوع ارتباط همسران می‌پردازد.

وی اظهار کرد: یک کارگاه آموزشی مادران برگزار شد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد، نشست ارتباط سبز، جشن یک انگشت عسل در روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) با موضوع ازدواج جوانان و برنامه‌های متنوع دیگر مانند سینما گپ‌ها فیلم‌هایی در حوزه خانواده پخش و نقد شد، امسال هم این برنامه‌ها ادامه دارد، چهارباغ گپ یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها است که در حال حاضر در سطح شهر اجرا می‌شود.

کد خبر 661230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.