چمران: بخش خصوصی نمی‌تواند متروی تهران را اداره کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره امور متروی این کلان‌شهر به شهرداری واگذار شده است و بخش خصوصی نمی‌تواند مترو را اداره کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحیه بهای خدمات آتش‌نشانی و عقب‌ماندگی‌ها درباره پرونده باغات امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه درباره واگذاری مترو به بخش خصوصی مطلبی نشنیده‌ام و این موضوع عملیاتی هم نیست، افزود: مترو مصوبه دولت را دارد و برای اینکه روند کارهای مترو با سرعت طی شود، اداره آن به شهرداری واگذار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بخش خصوصی درآمدزایی ندارد، از این‌رو نمی‌تواند مترو را اداره کند، تصریح کرد: برای ساخت و بهره‌برداری هر کیلومتر مترو ۱,۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به باز بودن درِ مترو که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این موضوع ممکن است به علت خرابی ناگهانی اتفاق افتاده باشد، زیرا مترو استانداردهای محکمی دارد که رعایت می‌شود.

چمران افزود: ستاد مدیریت محلات هفته آینده تشکیل خواهد شد، لذا باید شورای اسلامی شهر و شهرداری شش نفر را معرفی کنند و هفت نفر نیز از محلات حضور داشته باشند؛ البته شهرداری نماینده‌های خود را معرفی کرده است.

کد خبر 661131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.