شهدا پرچم‌داران فرهنگ ایثار و مقاومت هستند

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا پرچم‌داران فرهنگ ایثار و مقاومت هستند، گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری با الگوپذیری از شهدای ارتش، قله‌های افتخار را فتح می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ محمد محمودی در آئین افتتاحیه بیست‌وسومین دوره آموزش میدانی معارف جنگ سپهبد شهید علی صیادشیرازی که با حضور اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس، دانشجویان دانشگاهای افسری ارتش و جمعی از مسئولان استانی در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: شهدا پرچم‌داران فرهنگ ایثار و مقاومت هستند و امروزه دانشجویان دانشگاه‌های افسری با الگوپذیری از شهدای ارتش، قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند.

وی با اشاره به اتحاد و هم‌افزایی روزافزون ارتش و سپاه در عملیات‌های مختلف افزود: میزان همکاری سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس به حدی بود که شهید صیاد شیرازی در این‌باره گفت که ما (ارتش و سپاه) کاملاً در هم ذوب شده بودیم؛ ایشان همچنین همکاری ارتش و سپاه را ترکیب مقدس نیروهای اسلام می‌نامید.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شهید صیادشیرازی همواره دغدغه زیادی نسبت به حفظ معارف جنگ داشت؛ به همین دلیل در پاییز سال ۱۳۷۴ به‌منظور آشنایی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با جلوه‌های حماسی و مضامین ارزشی دفاع مقدس، با دعوت از امیر ارتش اسلام، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اولین دوره آموزش تحت عنوان «معارف جنگ» آغاز شد.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: معارف جنگ مجموعه‌ای از یافته‌ها، ذخایر و دستاوردهای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است که خداوند متعال به پاس فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و به برکت خون شهدای والامقام، نصیب رزمندگان اسلام کرده و از سینه‌های جوشان آن‌ها به سینه‌های پاک و تشنه نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل می‌شود.

کد خبر 661037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.