همکاری با بازنشستگان فرهنگی برای جبران کمبود معلم در مدارس اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سال جاری حدود ۲۰ هزار کسری نیرو خواهیم داشت، گفت: حدود ۱۰ هزار معلم اصفهانی در سال جاری بازنشسته می‌شوند و باید از افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند درخواست شود که به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز در جمع انسان‌های خیرخواه و فرهیخته هستیم. ایام بزرگداشت مقام معلم را پشت سر گذاشته‌ایم و این موضوع باعث افتخار است که روز معلم هم‌زمان با شهادت یک عالم فیلسوف باشد.

وی افزود: اگر جامعه بخواهد به تربیت دینی برسد باید به آثار شهید مطهری و امثال آن مراجعه کنند؛ چراکه بسته کاملی را در بردارد، شکل‌گیری و ساماندهی نسل اصیل انقلاب در دستان او و تحکیم مبانی مبارزاتی انقلاب از جمله اقدامات او است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: معلم، مقام بی‌بدیلی دارد، اما جایگاه آموزش و پرورش آن‌طور که باید باشد، نیست و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، توجه خاص به ورودی‌های جدید آموزش و پرورش است. چند استخدام در سال جاری انجام خواهد شد و لذا مناطق و نواحی اهتمام ویژه‌ای نسبت به فرایند گزینش داشته باشند. اگر نیروهای ورودی بهترین باشند، اعتبار و عیار آموزش و پرورش افزایش پیدا خواهند کرد و توجه به این امر ضروری است.

وی تصریح کرد: حکمرانی آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی دنبال شود و هر فردی نباید به خود اجازه دهد که درباره این دستگاه عظیم، اظهار نظر کند تا بتوانیم جایگاه چنین سیستمی را افزایش دهیم. هیچ سازمانی مانند آموزش و پرورش نماد حاکمیت نیست.

ابراهیمی اضافه کرد: سال گذشته طرح تابستان داغ با حضور ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد و سال جاری نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع باید داشته باشیم. سال جاری اهتمام ویژه‌ای در تابستان نسبت به اجرای سند تحول بنیادین داریم و باید مدارس تحولی به‌صورت داوطلبانه در هر منطقه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در اجرای این امر به دنبال برندسازی نوع جدیدی از مدرسه نیستیم. اهمیت آموزش خانواده را در تابستان باید جدی گرفت و از این فرصت به بهترین نحو بهره برد. توجه به مدارس عادی دولتی باید در دستور کار قرار گیرد و در بحث سازمان‌دهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و سازمان‌دهی مدیران، این دست مدارس باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سال جاری حدود ۲۰ هزار کسری نیرو خواهیم داشت، افزود: حدود ۱۰ هزار معلم اصفهانی در سال جاری بازنشسته می‌شوند و باید از افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند درخواست شود که به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه دهند.

وی تصریح کرد: املاک زیادی در شهرستان‌ها بلااستفاده مانده است که با مولدسازی می‌توان حدود ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان را تکمیل کرد؛ همچنین مدیران مناطق باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا در پی آن بخش ویژه‌ای از مشکلات حل شود.

ابراهیمی ادامه داد: مدرسه خیرساز نمی‌تواند در لیست فروش مولدسازی قرار گیرد و املاکی که در فهرست مولدسازی قرار می‌گیرند نباید مشکلات ثبتی داشته باشند. مهم‌ترین ویژگی رتبه‌بندی، ایجاد ضابطه‌ای برای تمایز میان‌فرهنگیان و سایر کارمندان دولت است؛ البته ممکن است در این فرایند مشکلاتی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین جای تلاقی مردم و حاکمیت، ثبت‌نام مدارس است و هر نوع رضایتمندی یا نبود رضایت، بر مردم تأثیر خواهد گذاشت چراکه مدرسه را نماد حاکمیت می‌دانند و لازم است مردم نیز در این زمینه تکریم شوند. با توجه به این موارد، در صورتی که امکان ثبت‌نام در یک مدرسه وجود نداشت، استفاده از شیوه‌های اقناع‌گرانه باید در دستور کار قرار گیرد و در ثبت‌نام به موضوع محدوده‌بندی توجه شود. هدف‌گذاری در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای در استان در سال پیش‌رو به‌گونه‌ای است که به توزیع متوازن ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها برسیم.

کد خبر 661024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.