۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
اجرای عدالت زیست‌محیطی در شیکاگو

مدیران شیکاگو در آمریکا از پیاده‌سازی جدی‌تر رویکرد عدالت زیست‌محیطی برای تمام شهروندان خبر داده و مدعی شده‌اند لطمه‌های ناشی از آلودگی هوا و سایر مشکلات زیست‌محیطی را بر زندگی مردم به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار شیکاگو دستوری اجرایی را امضا کرده که بر مبنای آن، متعهد شده است عدالت زیست‌محیطی را برای تمام ساکنان شهر به ارمغان بیاورد. در این راستا، اقداماتی پیاده خواهد شد که اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا را به حداقل خواهد رساند و به دنبال آن، سلامت شهروندان بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. افزایش مشارکت شهروندان شیکاگو بخشی از تعهدات مدیران برای تحقق اهداف جدید خواهد بود که قرار است از طریق اعمال استراتژی‌های متعدد محقق شود.

سرمایه‌گذاری برای اجرای عدالت زیست‌محیطی

مدیران شیکاگو طی چهار سال گذشته به اجرای پروژه‌های متعددی با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن، به حداقل رسیدن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی پرداخته و از اجرای اقدامات بیشتر تا سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند. سرمایه لازم برای پیاده‌سازی این پروژه‌ها بیش از ۱۸۸ میلیون دلار تخمین زده شده است که به ادعای مدیران، اجرای آن‌ها می‌تواند به جبران بخش بزرگی از لطمه‌های ناشی از دو بحران ذکر شده (تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا) در گذشته نیز منجر شود.

اجرای عدالت زیست‌محیطی در شیکاگو

این اقدامات تدابیری نظیر تأمین داده‌های دیجیتالی در زمینه مشکلات زیست‌محیطی را در نقاط مختلف شهر، ایجاد چارچوبی برای افزایش نظارت نهادهای اجتماعی بر وضعیت اقلیم، توسعه استانداردهایی برای تشویق مردم به اعمال اقداماتی با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده در محیط زندگی خود و ایجاد تغییراتی در قوانین حمل‌ونقل شهری و طراحی زیرساخت‌های آن با هدف سبزسازی تردد را در بر خواهد گرفت.

علاوه بر این، مدیران شهر در نظر دارند گروه‌هایی داوطلب را برای برقراری عدالت زیست‌محیطی از طریق آگاه‌سازی مردم از اثرات عملیات صنعتی و حمل‌ونقل بر محیط زندگی خود منصوب کنند، به این امید که با تشویق ساکنان شهر به اتخاذ سبک زندگی سبز، بهبود کیفیت زندگی و سلامت را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند.

مدیران همچنین در توافقنامه جدید متعهد شده‌اند مناطقی را با بیشترین آسیب‌پذیری از تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا شناسایی کنند، به تجزیه و تحلیل عوامل تشدید کننده این بحران‌ها بپردازند و در نهایت، اثربخش‌ترین رویکردها را ابتدا در این محله‌ها و سپس در سایر نقاط شهر اجرا کنند.

اجرای عدالت زیست‌محیطی در شیکاگو

کد خبر 661016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.