۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها؟

این روزها و با پخش شدن سریع فیلم ترس و فرار خبرنگار اینترنشنال هنگام شنیدن آژیر قرمز در اسرائیل، همه به‌خوبی متوجه شده‌اند که تفاوت سربازان مکتب روح‌الله با سربازان دشمنان این مکتب در چیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی است که صدای سید شهیدان اهل قلم بیش از همیشه در گوشم می‌پیچد، آنجا که او در وصف سربازان پیر جماران و زیر شدیدترین بمباران‌های دشمن بعثی می‌گفت: «بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند، ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر خاصه اولیای خویش نمی‌گشاید و این‌چنین، حال ما حال عاشقی است که به سوی معشوق می‌رود. کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها؟»

راه، راه سختی است باید دل شیر داشته باشی که وسط راه کم نیاوری، باید ایمان بر تک تک سلول‌های قلبت حک شده باشد تا بتوانی در زیر رقص قناسه به روایت آنچه در میدان جنگ می‌گذرد، بپردازی.

هستند افراد بسیاری که دم از علاقه زدند و در وسط راه پا پس کشیدند. این روزها و با وایرال شدن فیلم ترس و فرار سریع خبرنگار اینترنشنال به هنگام شنیدن آژیر قرمز در اسرائیل، به خوبی همه متوجه شده‌اند که صحبت از چه چیزی است؟ تفاوت سربازان مکتب روح‌الله با سربازان دشمنان این مکتب در چیست؟

برای سربازان مکتب روح‌الله فرقی ندارد که میدان روایتگری کجا باشد، جنگ ایران و عراق و جایی در همین خاک باشد، یا کیلومترها فاصله از دیار مادری و روایت رشادت شیرمردان در دفاع از مظلوم.

سربازان این مکتب راه و روششان متکی بر اندیشه‌های حسینی است و در هر شرایطی برای رساندن خبر پای مرام و مکتبشان که همان سیره اهل بیت (ع) است، تا پای جان ایستاده‌اند.

این ایستادن پای مکتب و آرمان را چه در گزارش‌های غلامرضا رهبر و در بحبوحه جنگ هشت ساله به نظاره نشستیم و چه در گزارش‌های محسن خزایی به هنگام روایت رشادت‌های مدافعان حرم در جبهه مقاومت.

برای سربازان مکتب پیرجماران که پای درس عاشورا نشسته‌اند، دوشادوش رزمندگان و همراه آنها قدم و قلم زدن یک اصل است و چه می‌فهمند آنان که از عشق چیزی نمی‌دانند، حال سبکباران ساحل‌ها.

برای سربازان این مکتب که سال‌ها است در صف شهادت ایستاده‌اند، ترسی از صدای آژیر، توپ و خمپاره دشمن نیست، آنان با قلبی از مملو از ایمان به حضرت باری‌تعالی در مسیر جانبازی قدم برداشتند تا فضای حماسه و مقاومت را در جامعه طنین‌انداز کنند.

یاد آنانی که از صدای هیچ آژیری نترسیدند برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند تا تاریخ بداند تفاوت سربازان مکتب روح‌الله با سربازان دشمنان او در چیست؟

برای آنانی که همه چیز را در پول می‌بینند، ایستادن تا پای جان و نهراسیدن از دشمن معنایی ندارد، بگذار همان‌طور که سیدمرتضی آوینی می‌گوید: «دشمن خود را بفریبد و در انتظار از پا نشستن ما باشد. آینده از آنِ فرزندان ماست.»

کد خبر 660979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.