زرین‌شهر قابلیت تبدیل به عرصه ورزش‌های قهرمانی را دارد

شهردار زرین‌شهر گفت: شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری در راستای هماهنگ کردن رشد جمعیت و توسعه فضاهای ورزش همگانی گام برداشته است تا موانعی که بر سر راه ورزش قهرمانی وجود دارد را از میان بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه ورزش در خطه طلایی ایران پیشینه ویژه و کهنی دارد، اظهار کرد: ورزش یکی از ارکان مهم تقویت سلامت در جامعه و عنصر مهمی در راستای افزایش نشاط شهروندی به‌شمار می‌آید.

وی افزود: ورزش زرین‌شهر جنبه قهرمانی دارد، به عنوان یک راهبردی مهم برای افزایش عزت کشور شناخته می‌شود و ورزشکاران زرین‌شهر در این حوزه افتخار آفرین بوده‌اند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی همواره یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری در مسیر هماهنگ کردن رشد جمعیت و توسعه فضاهای ورزشی گام برداشته است تا ضمن جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ ورزش همگانی، سدی که شاید در برابر رشد و پیشرفت ورزش قهرمانی قرار وجود دارد از میان برداشته شود.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه در راستای ارتقای سلامت و نشاط شهروندان باید در مسیر توسعه ورزش‌های همگانی حرکت کرد، تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی خانوادگی نقش مؤثری در افزایش شادی و نشاط شهر و شهروندان دارد، بر همین اساس شهرداری زرین‌شهر با برنامه‌ریزی در راستای فرهنگ‌سازی و تحقق همه جانبه این مهم گام برداشته است تا شاهد فراگیر شدن ورزش در زندگی شهروندان باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی یکی از اقدامات مؤثر در پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان یکی از بهترین راه‌های معرفی رشته‌های مختلف ورزشی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی است، چراکه جمع زیادی در آن حضور دارند، مخاطبان آن در سنین مختلف هستند و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی همواره مورد توجه مدیریت شهری زرین‌شهر بوده است.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش همگانی، اضافه کرد: برگزاری کوه‌گشت خانوادگی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای یکی از برنامه‌های شهرداری در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی ورزش همگانی به‌شمار می‌آمد که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری زرین‌شهر با رویکرد فرهنگی و رهیافت اخلاق‌محوری برگزار می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در کنار بخش ورزشی پیوست مناسبی برای جشنواره کوهگشت خانوادگی است که نشاط و تندرستی را به شهروندان تزریق می‌کند، نباید این نکته کلیدی را به دست فراموشی سپرد که به هر میزان شهروندان یک شهر به لحاظ روانی و جسمی با نشاط باشند، هزینه‌های درمانی نیز در چنین شهرهایی کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه خطه طلایی ایران می‌تواند به میدان ورزش‌های همگانی تبدیل شود، افزود: در تلاش هستیم با ادامه روند برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی و با استفاده از زیرساخت‌هایی همچون پارک کوهستان علاوه بر تقویت ارتباط صمیمی اعضای خانواده با یکدیگر، آگاهی‌بخشی درباره فواید ورزش، افزایش امیدواری و نشاط شهروندی، فقر حرکتی و تاب‌آوری شهروندان را افزایش دهیم و مسیر شناسایی استعدادهای نهفته را هموار کنیم.

کد خبر 660973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.