خدمات جدید و تقاضامحور صوفیه برای شهروندان

مقامات محلی صوفیه بلغارستان از راه‌اندازی سرویس جدید حمل‌ونقل تقاضامحور برای شهروندان ساکن در محله‌های دورافتاده خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صوفیه پنج شاتل کوچک و شش ایستگاه شارژ برای وسایل‌نقلیه الکتریکی خود راه‌اندازی کرده است که به محله‌ها و خدمات حمل‌ونقل از پیش درخواست‌شده خدمات‌رسانی می‌کند. شهروندان می‌توانند در این سرویس جدید حمل‌ونقلی، به غیر از ساعات اوج ترافیک نیز با استفاده از اپلیکیشن جدیدی به نام BusInn درخواست سفر کنند.

سرویس جدید از اتوبوس‌های کوچک کم‌آلاینده استفاده می‌کند که قرار است شهروندان را در طول سفرهای به اصطلاح مقصد آخری خود، از مراکز حمل‌ونقل بزرگ به مناطق مسکونی آن‌ها در محله‌های دور از شهر منتقل کنند. این اتوبوس‌ها همه‌روزه از ساعت ۶:۰۷ تا ۲۲:۴۰، هر ۱۶ تا ۱۸ دقیقه یک‌بار در زمان اوج تردد در دسترس شهروندان قرار دارد و ساکنان می‌توانند در ساعات دیگر، از اپلیکیشن یادشده برای درخواست خدمات در مناطق مشخص‌شده استفاده کنند.

خدمات جدید و تقاضامحور صوفیه برای شهروندان

هدف صوفیه از راه‌اندازی این سیستم جدید، جذاب‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی با ارائه ارتباطات بیشتر به شهروندان ساکن در مناطق دور از مسیرهای پرتردد شهر است که ایجاد ایستگاه‌های بزرگ اتوبوس در آن‌ها منطقی به‌نظر نمی‌رسد. علاوه بر این، قرار دادن گزینه‌های جذاب در اختیار شهروندانی که تمایلی به صرف‌نظر کردن از خودروهای شخصی از خود نشان نمی‌دهند، یک روش آزمایش‌شده و واقعی برای ترغیب افراد بیشتر به سوی حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر صوفیه در سال‌های اخیر با یک مشکل بزرگ مربوط به آلودگی هوا روبه‌رو بوده است. بسیاری از طرح‌های حمل‌ونقل این شهر از جمله شاتل‌های تقاضامحور فعلی که شهر برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرده است، بخشی از پروژه‌های نوآوری برای هوای پاک‌تر این شهر به‌شمار می‌رود که تأمین مالی آن برعهده طرح اقدامات نوآورانه شهری اتحادیه اروپا قرار دارد. ایجاد یک منطقه کم‌انتشار از دیگر پروژه‌های صوفیه در این زمینه محسوب می‌شود.

خدمات جدید و تقاضامحور صوفیه برای شهروندان

کد خبر 660922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.