سپاهان ۵- پیکان ۰/ جشن ۵ ستاره در آخرین بازی خانگی فصل

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی پرگل برابر پیکان به بازی های خانگی این فصل خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۸ تیم‌های سپاهان و پیکان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی 5 بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و پیکان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۴۰ هزار نفر

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقایق ۴۳ و ۵۳، پنالتی)، رامین رضاییان (دقیقه ۷+۴۵)، امید نورافکن (دقایق ۵۱ و ۵۸) برای سپاهان

اخطار: رشید مظاهری (دقیقه ۳۴)، شرزود تمیروف (دقیقه ۱+۴۵) از پیکان

اخراج: شرزود تمیروف (کارت زرد دوم، دقیقه ۲+۴۵) از پیکان

سپاهان: پیام نیازمند (۶۳- نیما میرزازاد)، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان (۸۳- آریا یوسفی)، جلال علی‌محمدی، محمد قربانی، مسعود ریگی، امید نورافکن (۷۲- عیسی مرادی)، مانوئل فرناندز (۷۲- یاسین سلمانی)، فرشاد احمدزاده (۶۳- محمد علی نژاد) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

پیکان: رشید مظاهری، محمد علی کاظمی، امیر شبانی، میلاد بدرقه، امیر طاهر (۶۰- محمد حسین فلاح)، علی زارع (۸۱- علی اکبر رنجبر)، منصور باقری (۸۱- عرفان گلشنی)، غلامرضا ثابت ایمانی، محمد مهدی لطفی (۸۶- محمد بلبلی)، مهدی لیموچی (۸۶- محمد جواد آزاده)، شرزود تمیروف

سرمربی: مجتبی حسینی

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر سپاهان در حالی با حمایت هواداران پرشور خود میزبان پیکان بود که برای ادامه کورس قهرمانی با پرسپولیس به چیزی جز پیروزی برابر پیکان احتیاج نداشت. دو تیم بازی را خوب آغاز کردند و هرچند پیکان با ارائه یک بازی دفاعی سعی در گرفتن فضاها از مهره‌های هجومی سپاهان داشت اما در ضد حملات و حملات سریع بعضاً روی دروازه سپاهان خطرناک ظاهر می‌شد و فرصت‌های خوبی ایجاد می‌کرد. در سوی دیگر سپاهان مطابق آنچه انتظار می‌رفت موقعیت‌های خوبی روی دروازه پیکان خلق کرد اما هر بار موقعیت سوزی مهاجمان سپاهان مانع از پیش افتادن این تیم می‌شد تا اینکه بالاخره در دقایق پایانی نیمه نخست با خطا روی زکی پور داور خطای پنالتی گرفت تا این شهریار مغانلو باشد که هم سپاهان را پیش می‌اندازد و هم خود به صدر جدول گلزنان برود. اتفاقات و درگیری‌های پایان نیمه نخست منجر به اخراج تمیروف به دلیل دو حرکت غیر ورزشی متوالی شد و در ادامه در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست رامین رضاییان با نفوذی زیبا و ضربه‌ای زیباتر گل دوم را به ثمر رساند تا سپاهان با پیروزی دو گله راهی رختکن شود. همزمان در ورزشگاه آزادی نمایش فاجعه بار محسن فروزان پیروزی سه بر صفر پرسپولیس را رقم زد تا در آن بازی پیروزی پرسپولیس قطعی به نظر برسد.

سپاهان که نیمه نخست را با دو گل برده بود، نیمه دوم را برابر تیم ۱۰ نفره پیکان طوفانی آغاز کرد و قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی، سه بار توسط مغانلو و نورافکن به گل رسید تا آخرین بازی خانگی فصل خود را با شکوه تر به پایان برساند. سپاهان هرچند می دانست در بازی همزمان پرسپولیس با گل های زیاد گل گهر را برده است اما با روحیه بالا و انگیزه هایی که فقط مربوط به بحث قهرمانی نمی شد به بازی خوب خود ادامه داد تا در شبی که حدود چهل هزار نفر به ورزشگاه نقش جهان آمده بودند یک برد پرگل را در آخرین بازی فصل به آنها هدیه داده باشند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۳- سپاهان) - با خطا روی زکی پور داور اعلام پنالتی کرد تا شهریار مغانلو توپ را به گل تبدیل کند.

۰-۲ (دقیقه ۷+۴۵- سپاهان) - همکاری نورافکن با رضاییان در سمت راست منجر به نفوذ رضاییان به محوطه جریمه پیکان و شوت غیر قابل مهار او شد که گل دوم سپاهان را در پی داشت.

۰-۳ (دقیقه ۵۱- سپاهان) - روی یک ارسال از سمت راست توپ به نورافکن رسید و هرچند ضربه اول او بلاک شد اما در ادامه شوت محکم او به تور دروازه مظاهری چسبید.

۰-۴ (دقیقه ۵۳- سپاهان) - کرنر ارسالی احمدزاده در محوطه شش قدم با خروج اشتباه مظاهری و ضربه سر مطمئن مغانلو به گل چهارم سپاهان تبدیل شد.

۰-۵ (دقیقه ۵۸- سپاهان) - شوت امید نورافکن از نزدیکی خط محوطه جریمه پیکان به قدری محکم بود که توپ از دست مظاهری در رفت و تبدیل به گل پنجم سپاهان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- پاس کاتبک مهاجم پیکان در محوطه جریمه سپاهان با شوت ثابت ایمانی همراه شد اما توپ را نیازمند با واکنشی زیبا دفع کرد.

دقیقه ۱۵- شوت سرکش علیمحمدی را مظاهری با واکنشی ناقص دور کرد و توپ برگشتی را فرناندز به آرامی زد تا مظاهری توپ را مهار کند.

دقیقه ۱۶- مغانلو در موقعیتی تک به تک می‌رفت تا دروازه پیکان را باز کند اما مظاهری ضربه نهایی مغانلو را مهار کرد.

دقیقه ۲۰- در شلوغی محوطه جریمه پیکان توپ در موقعیتی عالی نصیب احمدزاده شد اما باز هم مظاهری ضربه نهایی او را دفع کرد.

دقیقه ۲۶- ارسال فرناندز با برخورد به مدافع حریف می‌رفت مستقیماً وارد دروازه پیکان شود اما مظاهری با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۷- در شلوغی محوطه جریمه توپ در شش قدم به احمدزاده رسید اما ضربه او توسط مظاهری دفع شد.

دقیقه ۴۰- ارسال نورافکن از سمت چپ در تیر دور به احمدزاده رسید اما موقعیت عالی او به بالای دروازه فرستاده شد.

دقیقه ۷۱- ضربه پنالتی برای پیکان را ثابت ایمانی زد اما نیما میرزازاد که تازه به بازی آمده بود ضربه زمینی او را مهار کرد.

اتفاق ویژه:

ورود چندین هوادار از سکو به محوطه زمین اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

شهریار مغانلو در شبی که دو گل زد و یک پاس گل داد بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 660773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.