تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری طبق برنامه راهبردی اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تیرماه امسال ابلاغ می‌شود، زیرا اصلاح بودجه امسال و بودجه ۱۴۰۳ بر اساس این برنامه بازنگری تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در حاشیه نخستین نشست دبیرخانه تلفیق بازنگری (تدقیق و تکمیل) برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ اظهار کرد: از سال گذشته به‌دنبال آغاز بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، ۱۲ کمیته و ۶۰ کارگروه ذیل آن تشکیل شد تا تحلیل محتوای اسناد فرادست، پشتیبان و نتایج حاصل از مصاحبه با نخبگان و خبرگان شهری و نظرسنجی از شهروندان و همچنین تحلیل‌های محیطی حوزه‌های مختلف پیگیری شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز در راستای ایجاد همسویی بین کمیته‌ها تشکیل شده است، افزود: مضامین کلیدی مشترک از جمله مباحث اقتصادی، هوشمندسازی بین کمیته‌ها وجود دارد، از این رو ایجاد همسویی بین کمیته‌ها ضروری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: کمیته تلفیق در نظر دارد نقاط اشتراک را کنار یکدیگر بیاورد و نوعی هم‌آوایی و همسویی بین ادبیات مضامین شکل دهد.

وی با بیان اینکه هر کمیته حدود ۱۰ مضمون کلیدی دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۰ مضمون کلیدی به دست آوردیم در این راستا قرار است در یک الگوی سلسله مراتب ارتباط معنادار بین مضامین پیدا کنیم تا به نقاط تمرکز اصلی دست یابیم.

ابراهیمی اظهار کرد: نقاط تمرکز اصلی در واقع اهداف اصلی بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ است که در این روش می‌توانیم به آن دست یابیم.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ شامل اهداف کلان، سیاست‌گذاری‌ها و ارزش‌ها تا پایان خردادماه تهیه خواهد شد، گفت: تا پایان شهریورماه نیز برنامه عملیاتی شامل سبد پروژه‌ها، شاخص‌های عملیاتی و مصادیق تدوین می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: برنامه راهبردی تیرماه ابلاغ می‌شود، زیرا اصلاح بودجه امسال و بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه بازنگری راهبردی تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ در واقع توافق بین ذی‌نفعان اعم از درون سازمان و برون سازمانی است، تصریح کرد: سطح درگیری در تدوین برنامه بین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی بسیار مطلوب بوده و این یک نقطه قوت بازنگری محسوب می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه شهرداری تاکنون پنج دوره برنامه راهبردی تنظیم کرده است و در این راستا تجربیات خوبی دارد، گفت: در ادبیات تدوین برنامه حرفه‌ای هستم اما باید در نقاط تمرکزی دقت نظر بیشتری داشته باشیم، چرا که انتخاب استراتژیک، کلیدی‌ترین مرحله برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت ما در سایه انتخاب‌های درست است، بنابراین اگر درست انتخاب کنیم با اجراهای قوی می‌توانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار کرد: در الگوی تلفیق بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ ضمن پرداختن به مسائل جاری به آینده نیز نگاه دارد، اما در گذشته برنامه‌ها تنها از بالا به پایین تهیه می‌شد در واقع به نوعی برنامه‌ای آرمانی بود که امکان تحقق نداشت از سویی برنامه‌هایی که به عملیات نزدیک باشد نیز فقط به مشکلات روزمره می‌پردازد.

وی تاکید کرد: توجه به نیازهای شهروندان، دقت به سیاست‌های مدیریت شهری و مشارکت حداکثری ذی‌نفعان سه شاخصه اصلی بازنگری این برنامه است.

ابراهیمی با بیان اینکه سنجش‌پذیری و کمیت پذیری در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ اهمیت دارد، اظهار کرد: برنامه راهبردی باید با شاخص کمی سنجیده شود وگرنه شعار محسوب می‌شود، در واقع از لایه چشم‌انداز تا لایه پروژه اقدام همچنین از شاخص‌های پیامدی تا شاخص‌های خروجی باید سنجیده تا تحقق برنامه رصد شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی کامل سند پیش‌نویس اولیه تهیه می‌شود و از اوایل تیرماه امسال وارد فاز عملیاتی می‌شویم.

کد خبر 660604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.