افزایش ۵ برابری هزینه‌های پارکینگ در لاهه

شهر لاهه هلند در راستای حذف ترافیک خودرو در مناطق ساحلی و مرکزی خود، هزینه‌های پارکینگ را پنج برابر افزایش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساحل شونینگن در شهر لاهه از محبوب‌ترین مناطق گردشگری هلند است، به همین دلیل در تابستان هزاران گردشگر را به‌سمت خود جذب می‌کند که تعداد زیادی از آن‌ها با خودروی خود به ساحل وارد می‌شوند.

مقامات محلی لاهه در نظر دارند با تعیین جریمه ۵۰ یورویی از گردشگران ساحلی به‌عنوان هزینه پارکینگ در نزدیکی ساحل و منطقه مرکز شهر به‌طور کامل از دردسر ورود خودروها به شونینگن رهایی پیدا کنند. این طرح قرار است به‌عنوان یک برنامه آزمایشی یک‌ساله شروع شود تا روشی برای اندازه‌گیری تأثیر این موضوع بر ازدحام ترافیک در مناطق تعیین‌شده باشد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن دائمی خواهد شد.

افزایش ۵ برابری هزینه‌های پارکینگ در لاهه

مدت زیادی است که مقامات در حال ارائه و آزمایش ایده‌های مختلف به‌منظور رفع مشکل ترافیک برای ساکنان محبوب‌ترین نقاط لاهه هستند که در فصل گردشگری نمی‌توانند برای خودروهای خود جای پارک پیدا کنند یا برای رسیدن به منازل خود با ترافیک سنگین مواجه هستند. بنابراین مقامات اعلام کردند توقف تنها برای چند دقیقه یا کل روز فرقی ندارد، در صورت ایستادن در این مناطق باید ۵۰ یورو هزینه کرد. البته ساکنان و کسب‌وکارهای محلی از پرداخت این هزینه مستثنی هستند، اما بهتر است از یک روش حمل‌ونقل جایگزین خودروها برای تردد به ساحل استفاده کنند.

مقامات لاهه ضمن اشاره به تعجب‌برانگیز بودن این امر اعلام کردند حتی کشوری که یکی از سازگارترین کشورهای جهان با دوچرخه محسوب می‌شود، هنوز مشکلات زیادی در مورد ترافیک وسایل‌نقلیه موتوری دارد. هزینه پارکینگ در هلند از سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که هزینه پارکینگ را در آمستردام به ۷.۵۰ یورو، در اوترخت به ۶.۵۴ یورو و در لاهه به ۱۰ یورو در ساعت افزایش داد. با این حال دولت محلی تصمیم گرفته است تحریم‌های جدیدی اعمال کند.

افزایش ۵ برابری هزینه‌های پارکینگ در لاهه

کاهش تدریجی پارکینگ در نقاط مرکزی، ممنوعیت ورود خودروها به سایر نقاط و اعمال محدودیت سرعت در بخش وسیعی از شهر به ۳۰ کیلومتر در ساعت اقدامات دیگر لاهه برای محدود کردن تردد خودروها در این شهر ساحلی است.

کد خبر 660556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.