۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۹
کودکان به میگرن مبتلا می‌شوند؟

یک نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه سردردهای میگرنی در کودکان بیشتر قسمت‌های قدامی سر را درگیر می‌کند، گفت: برخلاف بزرگسالان که سردردهای یک‌طرفه دارند، سردرد در کودکان به‌صورت دوطرفه دیده می‌شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره سردردهای میگرنی در کودکان اظهار کرد: بعضی از علائم میگرن در کودکان مشابه با بزرگسالان است، از این‌رو میگرن چه در کودکان و چه بزرگسالان به صورت سردرد بروز می‌کند.

وی با اشاره به تفاوت عمده میگرن در کودکان با بزرگسالان افزود: سردردهای میگرنی در کودکان بیشتر قسمت‌های قدامی سر را درگیر می‌کند، برخلاف بزرگسالان که سردردهای یک‌طرفه دارند، سردرد در کودکان به‌صورت دوطرفه دیده می‌شود.

این نوروفیزیولوژیست درباره علائم سردردهای میگرنی در کودکان تصریح کرد: رنگ‌پریدگی، حساسیت به نور و صدا و تحریک‌پذیر شدن از علائمی است که در کودکان مبتلا به میگرن دیده می‌شود؛ بیشتر سردردهای میگرنی در کودکان موقع عصر دیده می‌شود، در حالی که سردردهای میگرنی در بزرگسالان بیشتر هنگام صبح دیده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مشخص شدن علت سردرد در افراد اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله در کودکان پیدا کردن علت شروع سردردها بوده، ممکن است سردرد در کودکان ناشی از مصرف داروها و خوراکی‌های خاص همچون کافئین یا رژیم غذایی باشد، همچنین ممکن است این سردردها ناشی از بی‌خوابی، سفر، تغییرات آب و هوایی و مهم‌تر از همه استرس باشد.

صفری با بیان اینکه لازم است علت ایجادکننده سردرد میگرنی در کودکان برطرف شود، گفت: علت سردرد در کودکان باید شناسایی شود و اجازه ندهیم ادامه پیدا کند، در صورتی که این سردردها ادامه‌دار بود، با مراجعه به پزشک متخصص داروهای مناسب تجویز می‌شود.

کد خبر 660526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.