۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
چین پرچمدار اقتصاد سبز در آسیا است

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: با توجه به عملکرد کشورهای مختلف می‌توان گفت که در قاره آسیا چین پرچمدار توسعه اقتصاد سبز است و در این حوزه عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان داده است.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد کشورهای مختلف در حوزه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه اقتصاد سبز اظهار کرد: عملکرد کشورهای مختلف در حوزه استفاده از انرژی تجدیدپذیر تحت عنوان اقتصاد سبز شناخته می‌شود.

وی افزود: در حوزه اقتصاد سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کشورهای اروپایی عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند و برنامه‌های بسیاری در این حوزه ارائه کرده‌اند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درواقع کشورهای اروپایی قصد دارند تا سال ۲۰۵۰ از انرژی تجدیدپذیر به‌طور گسترده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با دستیابی به این هدف کشورهای اروپایی می‌توانند منابع فسیلی خود را تنها در صنایع پایین‌دست نفتی مورد استفاده قرار دهند.

صفریان در رابطه با میزان موفقیت کشورهای اروپایی در تحقق اهداف اقتصاد سبز گفت: طبق آمار و ارقامی که از عملکرد کشورهای اروپایی مشخص است، می‌توان گفت که این کشورها در این حوزه توانسته‌اند موفق عمل کنند.

وی با اشاره به عملکرد کشورهای آسیایی در حوزه اقتصاد سبز تاکید کرد: در بین کشورهای آسیایی، چین عملکرد بسیار مطلوبی در حوزه اقتصاد سبز داشته است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: با توجه به عملکرد کشورهای مختلف می‌توان گفت که در قاره آسیا چین پرچمدار توسعه اقتصاد سبز است.

کد خبر 660490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.