عملکرد کشورهای اروپایی در حوزه انرژی چگونه است؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: نسبت به سایر کشورها قاره اروپا برنامه مدون‌تری برای دستیابی به عنوان قاره سبز دارد و تمام کشورهای این قاره نیز موظف هستند که به این سمت حرکت کنند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اهداف کشورهای توسعه یافته در حوزه انرژی، اظهار کرد: یکی از مناطق فعال در این حوزه قاره اروپا است که طبق برنامه تا سال ۲۰۴۰ الی ۲۰۵۰ تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.

وی افزود: در این راستا کشورهای اروپایی تلاش دارند از تجهیزاتی استفاده کنند که قابلیت بازگردانی به طبیعت را داشته‌باشند؛ درواقع تجهیزات باید به‌گونه‌ای طراحی شود که پس از فرسوده شدن کمترین ضرر را به محیط‌زیست برساند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: از طرفی تجهیزاتی که برای تحقق این برنامه نیاز است باید از نظر مصرف انرژی حداقل میزان را داشته‌باشد. به طور کلی برنامه کشورهای اروپایی در حوزه انرژی بسیار قدرتمند است.

وی در رابطه با عملکرد سایر کشورها در حوزه انرژی گفت: اگر به تجهیزات کشورهای غیر اروپایی مانند کره توجه کنیم که در کشور ایران نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، متوجه می‌شویم که این تجهیزات همواره در حال ارتقا است.

صفریان افزود: درواقع تجهیزات کره‌ای به طور متداول ارتقا می‌یابد و تجهیزات جدید نسبت به تکنولوژی‌های پیشین از انرژی کمتری مصرف می‌کنند؛ درواقع کره به سمتی حرکت کرده است که اکنون از تجهیزاتی با میزان مصرف انرژی ++A بهره‌مند شده است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی ادامه داد: برخی کشورهای قاره اروپا برنامه مدون‌تری برای دست‌یابی به عنوان قاره سبز دارد و تمام کشورهای این قاره نیز موظف هستند که به این سمت حرکت کنند.

وی تاکید کرد: این قاره تلاش دارد که در آینده میزان مصرف انرژی‌های فسیلی را به حداقل برساند و تنها از انرژی‌های طبیعی استفاده کند که بالاترین میزان بهره‌وری و کمترین میزان تخریب به محیط‌زیست را داشته‌باشد.

صفریان اشاره کرد: برنامه‌های که در قاره اروپا وجود دارد از شاخه‌های مختلفی تشکیل شده است، اما اگر اکنون نیز به برنامه‌های این کشورها نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تمام آن‌ها در راستای کاهش آسیب‌رسانی به محیط‌زیست است.

کد خبر 621123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.