آغاز فرآیند ثبت‌نام مدارس ابتدایی اصفهان از خردادماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این نکته که آغاز فرآیند ثبت‌نام مدارس ابتدایی از خردادماه، متوسطه اول از اوایل تیرماه و متوسطه دوم از اواسط تیرماه خواهد بود، گفت: در حوزه متوسطه دوم، توجه ویژه آموزش و پرورش استان بر تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در برنامه رادیویی سلام اصفهان ضمن تشکر از مسئولان ادارات مختلف و عموم مردم شریف استان که با حضور در مدارس اقدام به تکریم مقام معلم کردند اظهار کرد: به ایام امتحانات پایان سال تحصیلی نزدیک شده‌ایم و در این بازه دوره، دانش‌آموز نیاز به همراهی خانواده‌ها دارند تا با دسترسی به فضایی آرام و دور از استرس بتوانند ایام امتحانات را با موفقیت بیشتر سپری کنند.

وی افزود: توجه ویژه به مدارس عادی دولتی در سال تحصیلی جدید در دستورکار است؛ این نکته در دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مورد توجه ایشان نیز قرار گرفت و به همین دلیل، برنامه‌ای برای تقویت مدارس دولتی عادی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که تلاش‌ها برای رعایت محدوده‌بندی از زمان ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ شروع شده بود، تصریح کرد: رعایت محدوده‌بندی سبب کاهش رفت و آمد دانش‌آموزان در شهر شده و از عوارض مترتب با آن می‌کاهد، برای مثال با ثبت‌نام در محدوده مشخص شده نیاز چندانی به سرویس مدرسه وجود نخواهد داشت و مشکلات پیرامون آن نیز برطرف خواهد شد.

ابراهیمی سازمان‌دهی نیروی انسانی با هدف حضور نیروهای زبده و مجرب در مدارس دولتی عادی و نیز تجهیز این مدارس را از مفاد این برنامه دانست و تأکید کرد: با کمک و همکاری اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان، تجهیزات باکیفیت‌تر و بهتری برای مدارس دولتی عادی تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مدارس با معیارهای نادرستی ارزش‌گذاری شده‌اند، افزود: این مسئله باعث شده تا برخی از شهروندان فرزندشان را در مدرسه‌ای دور از محل زندگی خود ثبت‌نام کنند که مطلوب نیست و تلاش می‌کنیم با تقویت مدارس دولتی و رعایت محدوده‌بندی ثبت‌نام این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن درخواست از خانواده‌ها برای همراهی در زمینه محدوده‌بندی ثبت‌نام، تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی که در سن تحصیل قرار دارد نباید از ثبت‌نام باز بماند و در این زمینه، تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

وی با بیان این نکته که آغاز فرآیند ثبت‌نام مدارس ابتدایی از خردادماه، متوسطه اول از اوایل تیرماه و متوسطه دوم از اواسط تیرماه خواهد بود، گفت: در حوزه متوسطه دوم، توجه ویژه آموزش و پرورش استان بر تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، ورودی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سه درصد افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم این روند در سال تحصیلی پیش‌رو نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر 660463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.