چالش کاهش کربن در تورنتو با رویکرد بازسازی انرژی / افزایش هوشمندی معابر ایندیانا

پربازدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسعه ایستگاه‌های فوق‌پیشرفته شارژ خودروهای الکتریکی در داندی، طرح خورشیدی کلمبوس برای تولید ۱۰۰ درصد انرژی شهری تجدیدپذیر، چالش کاهش کربن در تورنتو با رویکرد بازسازی انرژی، راه‌اندازی نخستین منطقه دیتاسنتر در ورشو، افزایش هوشمندی معابر ایندیانا، تقویت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی در لتونی، یکپارچه‌سازی پارکینگ و سیستم شارژ خودروهای الکتریکی در سنگاپور، تأمین انرژی تجدیدپذیر و مقرون‌به‌صرفه در کالیفرنیا، ورود اولین تاکسی‌های بدون راننده اشتراکی به گوانگ‌ژو و گسترش اتوبوس‌های بدون آلایندگی دوستدار معلول در کوئینزلند را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

توسعه ایستگاه‌های فوق‌پیشرفته شارژ خودروهای الکتریکی در داندی

داندی در اسکاتلند میزبان ایستگاه‌های فوق‌پیشرفته‌ای برای شارژ خودروهای الکتریکی است که آب باران را برای تبدیل به آب آشامیدنی کاربران تصفیه می‌کند. به‌تازگی چهارمین ایستگاه شارژ خودروهای پیشرفته مجهز به سیستم تصفیه آب باران در داندی که آب آن برای پر کردن بطری‌های کاربران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افتتاح شد. پیش از این نیز سه ایستگاه شارژ مشابه در نقاط مختلف شهر نصب شده است که علاوه بر افزایش علاقه‌مندی شهروندان به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری خود با خودروهای الکتریکی، از جاری شدن آب باران در معابر شهری به واسطه جمع‌آوری آن در منابع تعبیه شده در این مراکز جلوگیری کرده است، ضمن این‌که در تأمین آب آشامیدنی برای ساکنان اطراف و عابران پیاده نقش مهمی ایفا کرده است.

طرح خورشیدی کلمبوس برای تولید ۱۰۰ درصد انرژی شهری تجدیدپذیر

مدیران کلمبوس در آمریکا از پیاده‌سازی دو پروژه عظیم خورشیدی با هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی در شهر خبر داده‌اند. برنامه‌ریزان کلمبوس در نظر دارند به منظور تحقق هدف صفر انتشار کربن از طریق مصرف انرژی به واسطه جایگزینی صددرصدی نیروی تجدیدپذیر با انرژی شهری تا سال ۲۰۳۰، این دو پروژه را در شهر پیاده کنند. در این راستا، یکی از پروژه‌های خورشیدی به تولید ۲۷ مگاوات انرژی پاک کمک خواهد کرد، در حالی که پروژه دیگر با تولید ۱۸ مگاوات دیگر، در مجموع به تولید ۴۵ مگاوات نیروی تجدیدپذیر برای شهر منجر خواهد شد. یکی از این پروژه‌های خورشیدی در یکی از دفن‌گاه‌های سابق زباله پیاده خواهد شد که این امر به سهم خود کاهش انتشار آلودگی هوا را از طریق پایان دادن به انباشتگی مواد زائد در منطقه به دنبال خواهد داشت و همین امر، به سلامت و رفاه هر چه بیشتر شهروندان نیز کمک خواهد کرد.

چالش کاهش کربن در تورنتو با رویکرد بازسازی انرژی

هشت سازه مهم تورنتو در کانادا برای آغاز چالش جدید مدیران به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انتخاب شده و قرار است هزینه کلانی برای پیاده‌سازی پروژه‌ها در آن‌ها مصرف شود. برنامه‌ریزان اعلام کرده‌اند که برای اجرای "چالش بازسازی گسترده" شهر در نظر دارند هشت ساختمان بزرگ و مهم را به همکاری دعوت کنند و به ازای مشارکت به هر یک از آن‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار دلار پاداش بدهند. بودجه کامل اختصاص داده شده برای اجرای این چالش پنج میلیون دلار خواهد بود که سازمان منابع طبیعی کانادا از تأمین آن خبر داده و مدعی شده است طرح‌هایی نیز برای افزایش کارآمدی انرژی به منظور تکمیل چالش مورد نظر ارائه خواهد داد. مدیران تورنتو ادعا کرده‌اند که اقدامات خود را در این سازه‌ها به‌زودی آغاز خواهند کرد و از پایان آن‌ها تا اوایل سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند.

راه‌اندازی نخستین منطقه دیتاسنتر در ورشو

مایکروسافت از افتتاح نخستین منطقه ابری داده خود در ورشو خبر داد. این مجموعه دارای سه مرکز داده مستقل در اطراف پایتخت لهستان خواهد بود. این مراکز می‌توانند برای شرکت‌های بین‌المللی فناوری که با رعایت بیش از حد الزامات توافق‌نامه‌های مقررات عمومی حمایت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) مشکل دارند، امنیت، حریم خصوصی و ذخیره‌سازی مطابق با مقررات را فراهم کنند.

منطقه ابری یا دیتاسنتر همچنین در تسریع روند دیجیتالی شدن اقتصاد محلی به یک مرکز فناوری عظیم برای اروپای مرکزی و شرقی کمک و تعهد مایکروسافت را نسبت به تقویت جامعه، تجارت و اقتصاد لهستان تقویت می‌کند. نخست‌وزیر لهستان باور دارد این سرمایه‌گذاری در توقف فرار مغزها نیز مؤثر خواهد بود و به حفظ متخصصان فناوری اطلاعات در لهستان کمک می‌کند، زیرا در فضای جدید آن‌ها می‌توانند نقشی کلیدی در اقتصاد جهانی ایفا کنند.

افزایش هوشمندی معابر ایندیانا

محققان دانشگاه پردو در ایالت ایندیانای آمریکا به توسعه نوع جدیدی از سنسورهای دیجیتالی پرداخته‌اند که به ارزیابی استحکام بتن استفاده شده در احداث معابر شهری کمک می‌کند، زیرا یکی از مشکلات مهمی که معماران در احداث زیرساخت‌های عبور و مرور در شهرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ناآگاهی از میزان دقیق سیمان مورد نیاز در بتن‌ها است که می‌تواند استفاده کم یا زیاد آن را به دنبال داشته باشد و در نهایت نه‌تنها استحکام سطوح خیابانی را تحت تأثیر قرار دهد، بلکه در هدر رفتن هزینه‌های شهری نقش مهمی ایفا کند.

سنسورهای جدیدی که توسط محققان دانشگاه پردو در هند توسعه داده شده است، هنگام احداث زیرساخت‌های شهری به‌طور مستقیم در آسفالت و بتن شهری تعبیه می‌شود و می‌تواند داده‌های لازم را در مورد میزان استحکام بتن به مرکز پردازش داده‌ها ارسال کند که این امر به سهم خود می‌تواند مدیران را به بهبود مواد به کار برده شده برای معابر شهری سوق دهد. در واقع این سنسورها قابلیت هوشمندسازی معابر را دارد، ضمن این‌که به معماران کمک خواهد کرد به واسطه آگاهی از وضعیت خیابان‌های در حال احداث یا تعمیر، به رفع مشکلات احتمالی موجود پیش از ساخت کامل آن‌ها بپردازند.

تقویت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی در لتونی

کمپانی‌های تکنولوژیک مختلف لتونی با پیشنهاد دولت در نظر دارند از فناوری‌های خود برای توسعه ایستگاه‌های شارژ فوق‌پیشرفته برای خودروهای الکتریکی بهره گیرند. به این ترتیب تلفیق دانش و تدابیر کمپانی‌های فناوری لتونی و اروپایی که در زمینه تولید ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کنند، به‌زودی توسعه ایستگاه‌هایی پیشرفته و با قابلیت شارژ سریع خودروهای الکتریکی را در شهرهای مهم لتونی به دنبال خواهد داشت. این اقدام با هدف حذف چالش شارژ خودروهای الکتریکی برای کاربران و تشویق شهروندان بیشتر به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با خودروهای الکتریکی طراحی شده است به این امید که کاهش انتشار گازهای آلاینده و در نهایت بهبود کیفیت هوا را برای شهرهای ذکر شده و ساکنان آن‌ها به ارمغان بیاورد.

یکپارچه‌سازی پارکینگ و سیستم شارژ خودروهای الکتریکی در سنگاپور

گروهی از خلاقان اهل سنگاپور در حال توسعه رویکرد جدیدی در دانشگاه صنعتی نانیانگ هستند که به کاربران خودورهای الکتریکی امکان پارک و شارژ بهتر وسایل نقلیه خود را خواهد داد. بنابراین نخستین سیستم یکپارچه‌سازی پارک و شارژ خودروهای الکتریکی به‌زودی در محوطه اصلی دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور توسعه داده خواهد شد و قابلیت بهره‌گیری از تمام خدمات آن برای کاربران، تنها از طریق یک نرم‌افزار که به طور رایگان قابل دانلود روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است، فراهم خواهد آمد. دولت سنگاپور هدف از پیاده‌سازی این پروژه را تحقق اهداف صفر انتشار کربن معرفی کرده و مدعی شده است که اجرای موفق این رویکرد در دانشگاه نانیانگ، به ترویج آن در سراسر کشور منجر خواهد شد.

تأمین انرژی تجدیدپذیر و مقرون‌به‌صرفه در کالیفرنیا

ساکنان منطقه سان لوئیس اوبیسپو در ایالت کالیفرنیای آمریکا به‌زودی از انرژی تجدیدپذیر و مقرون‌به‌صرفه در منازل خود بهره خواهند برد. مدیران سان لوئیس اوبیسپو قراردادی را با یکی از کمپانی‌های برق آمریکایی امضا کرده‌اند که بر اساس آن قرار است از این پس، شهروندان از انرژی پاک و پایدار برای مصارف خود بهره گیرند. در این راستا، کمپانی آمریکایی قابلیت ذخیره انرژی خورشیدی و مدیریت سیستم‌های نیرو را به روش هوشمند برای منازل مسکونی همچنین مراکز کسب‌وکار کوچک سراسر شهر فراهم خواهد آورد که به دنبال آن، نه‌تنها شهروندان از الکتریسیته پاک در محل سکونت خود بهره خواهند گرفت، بلکه هزینه مصرف انرژی برای آن‌ها نیز صفر خواهد شد.

ورود اولین تاکسی‌های بدون راننده اشتراکی به گوانگ‌ژو

شهروندان و گردشگران گوانگ‌ژو در چین به‌زودی قادر خواهند بود از طریق تاکسی‌های الکتریکی بدون راننده در شهر تردد کنند. تاکنون کمپانی‌های مسافربری مختلفی در گوانگ‌ژو برای وارد کردن تاکسی‌های بدون راننده به ناوگان‌های خود اقدام کرده‌اند که در نهایت، بعضی از آن‌ها توانستند مجوز این اقدام را از سوی مدیران شهر کسب کنند. در این راستا، به‌زودی خودروهای الکتریکی کمپانی فناوری Pony.ai به حمل مسافران شهر در مسیری ۳۱۰ مایل مربعی در مرکز شهر خواهد پرداخت بدون این‌که هیچ راننده‌ای بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد. البته پیش از این نیز، کمپانی ذکر شده به طور آزمایشی خودروهای بدون راننده خود را به تعداد زیاد در خیابان‌های شهر به حرکت در آورده بود که هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی سفر از طریق آن‌ها ارائه نشد و همین امر مدیران را به صدور مجوز به آن برای ورود تاکسی‌های خود به شهر سوق داد.

منطقه‌ای که قرار است در مرحله اول میزبان تاکسی‌های بدون راننده باشد، مسیرهای تردد وسایل نقلیه مختلف نظیر ریل‌های قطار، ایستگاه‌های مترو و مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و مناطق تجاری را در بر گرفته است و به همین دلیل، عبور و مرور در آن به میزان زیاد انجام می‌شود.

گسترش اتوبوس‌های بدون آلایندگی دوستدار معلول در کوئینزلند

بزرگ‌ترین اپراتور اتوبوسرانی استرالیا اعلام کرد که برای سرعت بخشیدن به شبکه حمل‌ونقل عمومی کوئینزلند در مسیر دستیابی به آینده‌ای سبزتر با دولت این ایالت همکاری می‌کند و ناوگان خودروهای بدون آلایندگی و دوستدار معلول خود را گسترش می‌دهد.

سازمان تأمین زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سراسر ایالت نیز متعهد شد تا سال ۲۰۳۵ یک شبکه اتوبوس صددرصد بدون آلایندگی را راه‌اندازی کند و به این ترتیب با مشارکت بخش‌های مختلف، دولت کوئینزلند به گامی مثبت در جهت دستیابی به این هدف زیست‌محیطی دست خواهد یافت که نشان‌دهنده تعهد آن به ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست برای مردم است.

دولت تأکید کرده است که سیستم جدید در کنار مزایای زیست‌محیطی، با کاهش سر و صدا و انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر مثبتی بر بافت اجتماعی شهرهای نیز خواهد داشت.

کد خبر 660434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.