همکاری وزارت فرهنگ و کمیسیون فرهنگی مجلس بی‌نظیر است‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاری و هماهنگی این وزارتخانه با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مثال‌زدنی و بی‌نظیر است.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه -سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه- در اختتامیه عهدواره چله مهدویت استان تهران در آستان شیخ صدوق، اظهار کرد: خدا را شاکریم که دومین عهدواره مهدویت را در این مکان نورانی برگزار کردیم و این بارگاه مامن عشاق اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: استان تهران و شهرری از کانون‌های تاریخی اهل بیت (ع) بوده و ستارگان بی‌نظیری در این مکان نورانی نفس کشیدند و این میراث گرانقدر به ما رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی گفت: تهران ام‌القرای جهان اسلام منور به حضور چهره‌های عبدالعظیم حسنی (ع) و شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان مکتب ولایت و امامت است.

وی با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران بابت ایده برگزاری عهدواره، اضافه کرد: در دولت سیزدهم با کمیسیون فرهنگی مجلس همکاری و هماهنگی مثال‌زدنی داریم.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری دو دوره از عهدواره چله مهدویت، تصریح کرد: امیدواریم این سنت حسنه ادامه پیدا کند؛ در حوزه تعظیم، تکریم و پیامبر و حوزه مهدویت که همه بنیان نظری تشکیل دولت اسلامی و فلسفه امیدواری است و به برپایی عدل و داد منتج می‌شود، توجه زیادی داریم.

وی گفت: انتظار امام زمان (عج) را می‌کشیم و دست در دست نایبش برای هدایت این نظام اسلامی قرار دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتظار سازنده است و امام و رهبری انقلاب ما یک مفهوم پیش رونده از مهدویت مطرح کردند و منتظران خودشان باید مصلح باشند تا زمینه دولت کریمه و جهانی فراهم شود.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) ۶۰ سال قبل انقلاب را آغاز کردند و چشم به دوره طلایی ظهور داشتند و رهبری هم در مقدمه گام دوم مقدمه‌ای برای تمدن اسلامی با پسوند ظهور عنوان کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امیدواریم سربازان خوبی برای تحقق این آرمان‌ها باشیم؛ مأموریت وزارت ارشاد استقرار جامعه اسلامی در همه بخش‌ها است و اگر این استعداد و آمادگی برای سلوک مومنانه وجود نداشته باشد آرمان نظام نوین اسلامی، تحقق پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: حیات طبیه تحت زعامت ولایت فیقه است و پرچم این انقلاب حسینی به دست صاحب اصلی می‌رساند.

منبع: ایرنا

کد خبر 660281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.