۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
بشر در تکاپو برای تسخیر فضا است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: پس از اینکه نخستین سازه‌ها به فضا ارسال شد حیوانات و انسان‌ها نیز به فضا راه پیدا کردند و همین موضوع باعث ایجاد اعتماد به‌نفس ویژه‌ای برای انسان‌ها شد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نخستین جهش‌های بشر در حوزه صنایع فضایی و هدف کشورهای فعال در این حوزه اظهار کرد: نخستین سازه فضایی که توسط انسان‌ها ساخته شد، توسط شوروی به فضا پرتاب شد.

وی افزود: درواقع سازمان فضایی شوروی توانست برای نخستین بار سازه‌ای را به فضا ارسال کند که توسط انسان‌ها ساخته شده بود که تحت عنوان «ماهواره اسپوتنیک» شناخته می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: پس از اینکه انسان‌ها توانستند نخستین سازه خود را به فضای خارج از جو ارسال کنند، نخستین فضانوردان به سمت فضا رفتند.

وی تصریح کرد: نخستین فضانوردی که توانست به فضا اعزام شود «یوری گاگارین» نام داشت که این فضانورد نیز توسط سازمان فضایی شوروی به فضا سفر کرد.

مرادی در رابطه با روند پیشرفت صنایع فضایی گفت: درواقع با گذشت زمان بشر توانست مصنوعات مختلف را به فضا ارسال کند و به دنبال آن توانست حیوانات را نیز به فضای خارج از جو اعزام کند.

وی در همین رابطه افزود: پس از اینکه نخستین سازه‌ها به فضا ارسال شد، حیوانات و انسان‌ها نیز به فضا راه پیدا کردند و همین موضوع باعث ایجاد اعتماد به‌نفس ویژه‌ای برای انسان‌ها شد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: اعتماد به‌نفس ایجاد شده باعث شد انسان به فکر تسخیر فضا باشد.

کد خبر 660002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.