وظیفه ما صیانت از داشته‌های شیراز است

استاندار فارس گفت: شیراز، شهری فرهنگی، میهمان نواز، متدین و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهری دارای مردمی مهربان و میهمان‌دوست بوده است.

به گزارش ایمنا، محمدهادی ایمانیه در آیین نکوداشت روز شیراز اظهار کرد: شیراز سرشار از داشته‌های بی‌شماری بوده که ممکن است به تک‌تک این داشته‌ها آسیب‌هایی وارد شود، اما وظیفه ما حفاظت از آنهاست.

وی افزود: این افتخار نصیب هیچ شهر ایران نشده است که چهار امامزاده متبرکه در زیر سایه این شهر باشد که یکی از آنها حرم حضرت شاهچراغ (ع) است و برای مردم این شهر بسیار عزیز است.

استاندار فارس با بیان اینکه این شهر دارای شعرای بزرگی است که از افتخارات جهان ادبیات هستند، افزود: هیچ شهر دیگری در ایران مثل شیراز شعرای بزرگی همچون حافظ، سعدی و ملاصدرا که از جمله فیلسوفان جهان بشریت است، ندارد.

نماینده عالی دولت در فارس با تأکید بر این موضوع که باغات شهر شیراز جزو مزیت و برجستگی‌های شهر شیراز است، تاکید کرد: نباید اجازه داد تا این داشته‌ها خدشه‌دار شود و تک تک آنها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

ایمانیه با اشاره به زبانزد بودن هوای پاک شیراز ادامه داد: این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر ادب و فرهنگ فارسی بوده و هوای پاک آن زبانزد است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت قطب پزشکی بودن شهر شیراز، اضافه کرد: باید همه با یکدیگر مشارکت داشته تا این قطب که نه تنها مورد اقبال سایر شهرها بلکه سایر کشورهای دیگر بوده، از آن صیانت شود.

وی ادامه داد: شهر شیراز دارای داشته‌های بسیار ارزشمندی همچون بناهای دوره تاریخی زندیه و مساجد عتیق، وکیل، نصیرالملک و نو است و کمترین شهری در ایران وجود دارد که از همه این آثار بهره‌مند باشد.

ایمانیه با اشاره به شهره بودن شهر شیراز به شهر بهار نارنج گفت: ارزش بهار نارنج این شهر در مقایسه با سایر شهرها بسیار بالاست.

استاندار فارس عنوان کرد: شیراز، شهری فرهنگی، میهمان نواز، متدین و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهری دارای مردمی مهربان و میهمان‌دوست بوده است.

کد خبر 659963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.