۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
«پلاتو» چه زمانی پرتاب می‌شود؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: زمان راه‌اندازی ماموریت پلاتو برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است و طبق برنامه قرار است این فضاپیما توسط موشک سایوز پرتاب شود.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشخصات و نحوه عملکرد فضاپیمای پلاتو و زمان پرتاب آن به فضا اظهار کرد: فضاپیمای پلاتو قرار است در سال ۲۰۲۶ به سمت فضا پرتاب شود و اطراف جو زمین حرکت کند.

وی افزود: درواقع زمان راه‌اندازی این مأموریت برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است و طبق برنامه فضاپیمای پلاتو قرار است توسط موشک سایوز به سمت فضا پرتاب شود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: جرمی که موشک سایوز در این مأموریت حمل می‌کند، دو تُن است که این جرم متعلق به فضاپیمای پلاتو است.

وی در رابطه با محل قرارگیری فضاپیمای پلاتو گفت: فضاپیمای پلاتو قرار است اطراف جو زمین قرار گیرد و از این ناحیه طول موج‌های مختلف را دریافت می‌کند.

منتظری با اشاره به طول موج‌های دریافتی توسط فضاپیمای پلاتو افزود: زمانی که پلاتو اطراف جو زمین قرار گیرد، تلاش می‌کند طول موج‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتری را برای مطالعه سیارات فراخورشیدی دریافت کند.

وی درباره سایر ویژگی‌های فضاپیمای پلاتو و مشخصات تلسکوپ این فضاپیما گفت: این فضاپیما از تلسکوپ ۱۲۰ میلی‌متری برخوردار است که برای مطالعه اجرام هدف خود از آن استفاده می‌کند.

کد خبر 659718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.