۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
مزایا و معایب ترموود

ترموود یکی محصولات گرفته شده از چوب جهت به کارگیری در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون خارجی است.

مزایا و معایب ترموود و هر آنچه باید بدانید !

شاید در گذشته چوب را می توانستیم پر استفاده ترین و در حقیقت تنها متریال قابل استفاده برای دکوراسیون داخلی معرفی کنیم. اما گذر زمان موجب شده است که نگرانی از بابت معایب چوب از بین برود و یک محصول عالی جهت به کارگیری چه در دکوراسیون داخلی و چه در دکوراسیون خارجی در دسترس شما باشد. بدون شک آن محصول ترموود است که امروزه به یکی از پر فروش ترین محصولات در هر زمینه ای تبدیل شده است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب ترموود آشنا کنیم و اطلاعات مورد نظرتان را در اختیارتان قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب ترموود با ما در این مطلب همراه باشید.

ترموود چیست ؟

ترموود یکی محصولات گرفته شده از چوب می باشد اما نه با معایبی که همه از چوب سراغ داریم. در ساخت ترموود از خورده های چوب استفاده می شود و این محصول در محیط کارخانه و با استفاده از تجهیزات تخصصی این کار ، به ورق های ترموود تبدیل می شود. این فرآیند صنعتی یکی از مهم ترین تاثیراتی که دارد این است که بسیاری از معایب چوب از بین می رود و ترموود آماده تر برای استفاده از انواع دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد.

خوب است بدانید که استفاده از چوب در ساخت این محصول بدون شک در قیمت آن تاثیراتی داشته است. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم ضمن مطالعه این مطلب و کسب اطلاعات در مورد مزایا و معایب ترموود به کسب اطلاعات در مورد قیمت این محصول نیز بپردازید. امکان کسب اطلاعات از طریق این لینک فراهم شده است : قیمت روز ترموود

مزایا و معایب ترموود

مزایا ترموود چیست ؟

مزایا این محصول به قدری زیادی می باشد که به وجود معایبی که دارد همچنان یکی از پر استفاده ترین محصولات در دنیا می باشد و از فروش بسیار خوبی برخوردار می باشد. ما نیز در این مطلب برخی از مهم ترین ویژگی ها و البته مزایا این مطلب را برای شما شرح می دهیم که انتخاب ساده تری داشته باشید. به طور کلی مهم ترین مزایا این محصول به این شرح می باشد :

  • ترموود در برابر گرما ، سرما بسیار مقاوم می باشد چرا که در یک فرآیند گرمایشی در محیط کارخانه ساخته شده است. به همین علت است که شما می توانید از این محصول به سادگی در محیط خارجی استفاده کنید.
  • تنوع بالا طرح و رنگ یکی دیگر از ویژگی های این محصول می باشد چرا که در محیط کارخانه معمولا این محصول در رنگ های مختلفی تولید می شود.
  • شاید یکی از ویژگی های مهم این محصول این باشد که تماما ویژگی های چوب را دارا می باشد اما بسیاری از معایب این محصول را ندارد.
  • ترموود بر خلاف چوب طبیعی به خوبی در برابر گرد و خاک از خود مقاومت نشان می دهد و از این رو برای دکوراسیون خارجی مناسب می باشد.
  • از ترموود به سادگی می توانید در محیط های مرطوب استفاده کنید چرا که این محصول در برابر رطوبت نیز مقاوم است و به خوبی برای استفاده در استخر ، سقف ، روف گاردن و ... مناسب می باشد.
  • وزن ترموود بسیار سبک است و به همین علت به سازه فشار زیادی وارد نمی شود. همچنین حمل و نقل آن نیز ساده تر می باشد و هزینه کمتری به جای خواهد گذاشت.
  • خوب است بدانید این محصوب در برابر ضربه مقاوم می باشد و به راحتی تغییر شکل نمی دهد. همچنین تجربه نشان داده است که در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله نیز می توان روی این محصول حساب باز کرد.
  • بر خلاف چوب طبیعی که مدام در معرض پوسیدگی و خوردگی در اثر وجود کپک ، موریانه و ... می باشند ترموود به خوبی در برابر این محصولات مقاوم می باشند و از این رو از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • از مهم ترین ویژگی های ترموود می توان به عایق بودن آن در برابر صدا اشاره کرد که آن را برای دکوراسیون داخلی ایده آل می کند.
  • مواد خورنده مانند مواد شوینده روی ترموود تاثیری ندارند و به همین علت است که از این محصول برای دور استخر استفاده می شود.
  • در اثر عوامل مختلف ترموود تغییر رنگ کمی می دهد و به همین علت زیبایی و جذابیت خود را در دراز مدت حفظ می کند.
  • انواع محصولات ترموود مانند کفپوش ، نماپوش ، پرگولا و ... در بازار موجود می باشد و این محصول به هیچ عنوان کمیباب نیست.
  • برش پذیری ترموود بسیار ساده است و از این رو در مصارف مختلفی قابل استفاده و به کار گیری است.

این موارد برخی از مهم ترین مزایای ترموود محسوب می شد. اما بدون شک برای خریدی بهتر و مطمن تر باید از معایب ترموود نیز آگاه باشید. ما در ادامه برخی از مهم ترین معایب ترموود را برای شما شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

مزایا و معایب ترموود

معایب ترموود

همانطور که از بین رفتن معایب چوب ، از مهم ترین مزیت ترموود می باشد ، چوبی بودن آن ممکن است برخی معایب را به همراه داشته باشد که مهم ترین آن به این شرح می باشد :

  • قیمت نسبتا بالا : نه تنها منابع چوب محدود می باشد ، بلکه تغییر و تحولی که این محصول در محیط کارخانه می بیند ، موجب شده است که ترموود نسبتا قیمت بالاتری داشته باشد و برای خریداری آن باید هزینه بیشتری صرف کنید.

خوب است بدانید که شما از طریق لینکی که در ابتدای مطلب برای شما قرار داده ایم می توانید به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ترموود بپردازید.

  • ظاهری صاف و سفت داشتن : ظاهر سفت و غیر منعطف ترموود باعث می شود که در استفاده از آن محدودیت هایی به وجود بیاید. یکی از مهم ترین محدودیت های آن این می باشد که در مکان های که سازه داری منحنی می باشد نمی توان از آن محصول استفاده کرد.
  • رنگ پریدگی آن : هرچند که معمولا ترموود در محیط کارخانه رنگ می شود اما اگر به هر دلیلی رنگ این محصول پرید از رنگ زدن آن غافل نشوید. در حقیقت این محصول در برخوردار با پرتو و اشعه فرا بفنش رنگ خود را از دست می دهد و به صورتی خاکستری در می آید.
  • کاهش یافتن مقاومت مکانیکی : به نسبت سایر محصولات چوبی باید اذعان داشت که مقاومت مکانیکی این محصول کاهش پیدا کرده است.

در این مطلب ما سعی داشته ایم تا مزایا و معایب ترموود را به طور کامل برای شما شرح دهیم. بدون شک تا کنون مطمن شده اید که با وجود مزایای این محصول ترموود یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. با این وجود باید در نظر داشته باشید که قیمت این محصول به علت ویژگی های مثبتی که دارد شاید هزینه های زیادی برای شما به همراه داشته باشد پس حتما با در نظر گرفتن بودجه خود اقدام به خریداری ترموود کنید.

همانطور که گفتیم امکان کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت روز ترموود از طریق لینک بالا میسر شده است. همچنین امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

کد خبر 659699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.