شهید سلیمانی؛ محور اصلی جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا»

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره «جان فدا» گفت: اولین جشنواره هنری و ادبی جان‌فدا با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی است، اصل جشنواره حول محور شخصیت جامع شهید سلیمانی که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان مکتب سلیمانی یادکردند ایجادشده است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی مشرف‌زاده امروز_ یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا» اظهار کرد: اولین جشنواره هنری و ادبی جان‌فدا با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی ویژه دانشگاهیان استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان تأکیدات ویژه‌ای در خصوص استفاده از زبان ادب و هنر داشتند و در بخشی از بیاناتشان فرمودند: «پیام انقلاب باید به زبان شعر و هنر که اصیل‌ترین، خالص‌ترین و گیراترین زبان‌ها است منتقل شود، انقلاب در غالب هنر و ادبیات آسان‌تر و صادقانه‌تر از هر غالب دیگری قابل صدور است.»

شهید سلیمانی محور اصلی جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا»

دبیر جشنواره در خصوص هدف اصلی جشنواره هنری و ادبی جان فدا خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت، معنویت‌گرایی، روحیه مقاومت و فداکاری و نو دوستی و استکبارستیزی، تعهد و ایمان در بین جوانان، افزایش تولیدات فرهنگی در غالب آثار هنری که در فضای رقابتی عرضه می‌شود، همچنین ایجاد فرصتی برای استعدادیابی و شناساسی هنرمندان انقلابی ازجمله اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره مناسبات فرهنگی بین دانشگاه‌های استان اصفهان را گسترش می‌دهد، به جهت جلساتی که در دانشگاه‌های مختلف برگزار شد این همگرایی را مشاهده کردیم، شورای سیاست‌گذاری این جشنواره نه‌تنها دانشگاه‌ها را بلکه نهادها و ارگان‌ها را گرد هم آورد و با هم‌فکری تمام این افراد جشنواره شکل گرفت.

شهید سلیمانی محور اصلی جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا»

اصل جشنواره جان‌فدا حول محور شخصیت جامع سردار سلیمانی است

حجت‌الاسلام علی کلباسی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره «جان فدا» در ادامه این نشست اظهار کرد: اولین جشنواره هنری و ادبی جان‌فدا با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی است، اصل جشنواره حول محور شخصیت جامع شهید سلیمانی که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان مکتب سلیمانی یادکردند ایجادشده است‌.

وی ادامه داد: مکتب سلیمانی حول دو محور صدق و اخلاص است که هر دو در شهید موج می‌زد، سردار سلیمانی شخصیتی بود که نمی‌خواست دیده شود اما با شهادتش تمام دنیا او را دید، خیلی‌ها از اسم شهید سلیمانی بیشتر از شنیدن اسم سردار سلیمانی رعشه برجانشان می‌افتد، این عظمت و اقتدار نشان‌دهنده اخلاص بالای شهید سلیمانی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره «جان فدا» تصریح کرد: با استمداد از پروردگار و تجمیع نخبگان دانشگاهی و حوزوی شورای سیاست‌گذاری جشنواره را تشکیل داده و سعی شده است ازنظر علما و بزرگان شهر استفاده و اولین جشنواره را که امسال در سطح استانی برگزار می‌شود در یک سطح خیلی خوب برگزار شود. امیدوار هستیم تا با کسب تجارب خوب بتوانیم جشنواره را در سطح ملی هم برگزار کنیم.

سردار سلیمانی، ملی‌ترین و امتی‌ترین شهید

وی با اشاره به نکته‌ای که از حیث مقاومت و انقلاب اسلامی در شخصیت سردار سلیمانی موج می‌زند و به دنبال گفتمان‌سازی این شخصیت در سطح بین‌الملل هستیم، تصریح کرد: سردار سلیمانی هم ملی‌ترین و هم امتی‌ترین شهید ما شد، ملی‌ترین ازاین‌جهت که وقتی به شهادت رسیدند ده‌ها میلیون نفر در تشییع‌جنازه این شهید شرکت کردند، امتی‌ترین ازاین‌جهت که در امت‌های مختلف اسلامی روزبه‌روز که از تاریخ شهادت ایشان می‌گذرد، نام و یاد سردار زنده‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: سعی ما در شورای سیاست‌گذاری جشنواره برداشتن قدم‌های پر خیر در راستای معرفی این شخصیت بزرگ به جهانیان است؛ بهترین مکان و فضا در بین فرهیختگان دانشگاه است، این جشنواره ویژه عموم دانشگاهیان استان اصفهان است، اساتید و پرسنل دانشگاه‌ها و دانشجویان فرهیخته کل استان است که آثار خوبی تا این لحظه به دست دبیرخانه جشنواره رسیده، امیدواریم خداوند توفیق دهد تا در راستای اعتلای نام و یاد تمام شهدا حرکت مفیدی انجام دهیم.

شهید سلیمانی محور اصلی جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا»

انقلاب اسلامی ایران صادراتی است

مهدی حاجیان، دبیر اجرایی جشنواره «جان فدا» اظهار کرد: همه استان از دانشگاه‌ها گرفته تا ریاست بسیج دانشجویی و اساتید، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر، خادم یاران گلستان شهدا، سپاه پاسداران و همچنین صداوسیما و بسیاری از ارگان‌های دیگر همه به میدان آمده‌اند تا اتحاد استانی حول محور شهدا را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه جلسات شهرستان‌ها پیگیری می‌شود، ادامه داد: جلسه‌ای با حضور آیت‌الله مهدوی برگزار شد که ایشان از برگزاری چنین جشنواره به‌ویژه به دلیل پرداختن به قشر دانش‌آموزی استقبال کردند.

دبیر اجرایی جشنواره «جان فدا» جشنواره گفت: یکی از اهداف اصلی جشنواره جان‌فدا تبیین منطق مقاومت و انقلاب اسلامی است، در تلاش هستیم طوری این مسئله را تبیین کنیم که جوان امروز بداند به گفته شهید سلیمانی و سردار فدا، چگونه می‌توان به این قدرت در حوزه بین‌المللی و امنیتی رسید، چگونه می‌توان به این اقتدار امنیتی در سطح بین‌الملل رسید که هم اکنون‌می‌توانیم ادعا کنیم امنیت انقلاب ما وارداتی نیست بلکه صادراتی است.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا بیست و ششم اردیبهشت‌ماه از طریق سایت https://mohajer.tvu.ac.ir/janfada امکان‌پذیر است، همچنین اختتامیه جشنواره در سوم خردادماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد و علاوه بر تقدیر از نفرات برتر از سه خانواده شهید شاخص عرصه هنری و ادبی را خواهیم داشت.

کد خبر 659673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.