رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان وارد اصفهان شد

رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان و هیئت پارلمانی همراه که به دعوت رسمی محمدباقر قالیباف به ایران سفر کرده‌اند، پس از دیدارهای رسمی خود با رئیس مجلس و رئیس‌جمهور کشورمان، وارد اصفهان شدند.

به گزارش ایمنا، نورالدین جان اسماعیل‌اف و هیئت پارلمانی ازبکستان که به دعوت رسمی قالیباف به ایران سفر کرده‌اند با همراهی نوری قزلجه، رئیس گروه دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی وارد اصفهان شدند و مورد استقبال رسمی استاندار اصفهان قرار گرفتند.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان و نشست با فعالان اقتصادی استان از برنامه‌های رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان در سفر به اصفهان است.

جان اسماعیل‌اُف در بدو ورود به اصفهان گفت: اصفهان برای ما شهری ناآشنا نیست، زیرا در آثار همه شاعران و نویسندگان می‌خوانیم که اصفهان چه شهری است و آرزوی هر یک از ازبک‌ها این است که این شهر زیبا را ببینند.

وی با بیان اینکه من به حضور در اصفهان افتخار می‌کنم و خوشحال هستم، افزود: البته نه تنها ما، بلکه تمام ساکنان مشرق زمین باید به این شهر تاریخی و باستانی افتخار کنند.

رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان تصریح کرد: سفر ما به ایران در راستای توسعه روابط دو کشور است؛ ابتدای ورود به ایران جلساتی را با رئیس مجلس و رئیس‌جمهور ایران داشتیم و می‌خواهیم روابط دو کشور را توسعه دهیم.

جان اسماعیل‌اُف خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های مهم ما در ازبکستان است و به همین خاطر امروز به اصفهان که یکی از مراکز اصلی گردشگری در ایران است، سفر کرده‌ایم.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در بدو ورود رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان به اصفهان اظهار کرد: امیدواریم این سفر زمینه‌ای برای ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی باشد.

وی افزود: ما نگاهی نیز به روابط عمیق فرهنگی، هنری و خواهرخواندگی با بعضی از شهرهای تاریخی ازبکستان از جمله سمرقند داریم.

کد خبر 659569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.