پورتو ۳ (۵) _ فامالیکائو ۲ (۳) / صعود سخت پورتو به فینال جام‌حذفی

تیم فوتبال پورتو با پیروزی نفس‌گیر در ثانیه‌های پایانی مصاف با فامالیکائو، در مجموع با نتیجه پنج بر سه به فینال جام‌حذفی پرتغال رسید و حریف براگا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پورتو شب گذشته _پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال پرتغال از ساعت ۲۳:۰۰ در ورزشگاه دراگائو مقابل فامالیکائو ایستاد و با پیروزی سخت و نزدیک سه بر دو و در مجموع پنج بر سه به فینال رقابت‌های حذفی پرتغال رسید.

پورتو این بازی تعیین‌کننده را به تشخیص سرجیو کونسیسائو با ترکیب دوم آغاز کرد و همان دقایق ابتدایی جوندر کادیز برای فامالیکائو گل زد تا پورتو در خانه و مقابل دیدگان هواداران خود عقب بیفتد. اما اژدها خیلی‌زود و دقیقه ۲۵ به کمک VAR پنالتی گرفت و گالنو آن را سه دقیقه بعد تبدیل به گل کرد تا بازی یک بر یک شود.

در نیمه‌دوم باز هم این فامالیکائو بود که بهتر بازی را شروع کرد و پس از حملات پرفشار متعدد، دقیقه ۷۵ توسط ایوان خایمه به گل دوم دست پیدا کرد؛ سرجیو کونسیسائو که خطر حذف و ناکامی پورتو در رسیدن به فینال را بیخ‌گوش خود حس می‌کرد نتوانست در ۹۰ دقیقه گل دوم را وارد دروازه حریف کند تا بازی به‌علت تساوی سه بر سه به وقت‌های اضافه اول و دوم کشیده شد.

اوانیلسون، رودریگو کونسیسائو، زیدو سانوسی، استفان اوستاکیو و مهدی طارمی در جریان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه اول برای پورتو به زمین آمدند تا کار را برای پورتو دربیاورند؛ خلق موقعیت‌های متوالی به‌طرز شگفت‌آوری در آخرین ثانیه‌های بازی یعنی حدفاصل دقیقه ۱۲۰ تا ۴+۱۲۰ موفق شد با شوت‌های اوتاویو مونتیرو و اوانیلسون (با پاس‌گل مهدی طارمی) دو گل نجات‌بخش بزند و قبل از اینکه بازی خاتمه یابد و ضربات‌پنالتی از راه برسد مهر پیروزی و صعود به فینال جام‌حذفی را در دراگائو زد.

بدین ترتیب پورتو مانند فصل گذشته به فینال جام‌حذفی پرتغال رسید و حالا این شانس را دارد تا با پیروزی مقابل براگا در قهرمانی جام‌حذفی دبل کند؛ مهدی طارمی هم پس از اینکه برای سومین بار به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و پاس‌گل داد می‌تواند یک‌قهرمانی دیگر همراه با پورتو کسب کند و درصورتی‌که آخر فصل این تیم را ترک کرد، با جام‌قهرمانی خاطره‌ای خوش بیش از پیش در اذهان هواداران پورتو بماند.

کد خبر 659197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.