طرح‌های فرهنگ ترافیک اصفهان می‌تواند برای تمام کشور الگو باشد

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: اصفهان از گذشته در فرهنگ ترافیک پیشگام بوده و لازم است طرح‌های پیشین از جمله "سه‌شنبه‌های بدون خودرو"، "هوای اصفهان را داریم" و "قصه آدم و هوا"، ادامه یابد، این‌ها طرح‌هایی است که می‌تواند برای تمام کشور الگو باشد.

پوریا محمدیان‌یزدی در حاشیه برگزاری نخستین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته میان شهرداری اصفهان، وزارت کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، شهرداری اصفهان موظف شد نیازهای فناورانه و مباحث علمی فناوری حوزه حمل‌ونقل را شناسایی و متناسب با آن از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند.

وی افزود: تاکنون در این زمینه شش قرارداد به پروژه‌های عملی تبدیل شده و سایر اقدامات نیز در این نمایشگاه مشهود است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت کشور به دنبال هوشمندسازی و نظارت تصویری هوشمند در حوزه ثبت تخلفات است، در نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان چندین شرکت توانسته‌اند خدماتی که تاکنون در خارج از کشور وجود داشت را تولید و به حل این مسئله کمک کنند.

محمدیان‌یزدی اضافه کرد: در حوزه مباحث ایمنی و تصادفات، نیازمند داده‌کاوی و تحلیل داده‌های بانک‌های اطلاعاتی پلیس هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی آن را دارند، همچنین به منظور مدیریت تقاضای سفر شرکت‌هایی به حوزه حمل‌ونقل تقاضا محور ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: آینده‌پژوهی در حوزه حمل‌ونقل در این نمایشگاه ارائه و چالش‌های تاکسی‌های اینترنتی مطرح شد تا با استفاده از تجربه دنیا مسائل را رفع کنیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصریح کرد: از گذشته اصفهان در فرهنگ ترافیک پیشگام بوده و لازم است طرح‌های پیشین از جمله "سه‌شنبه‌های بدون خودرو"، "هوای اصفهان را داریم" و "قصه آدم و هوا"، ادامه یابد. این‌ها موضوعاتی است که می‌تواند برای تمام کشور الگو باشد.

محمدیان‌یزدی افزود: پیاده‌راه‌سازی چهارباغ برندی برای اصفهان است که می‌تواند در سایر نقاط شهر نیز اجرا شود.

کد خبر 659042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.