توسعه ایستگاه‌های فوق‌پیشرفته شارژ خودروهای الکتریکی در داندی

داندی در اسکاتلند میزبان ایستگاه‌های فوق‌پیشرفته‌ای برای شارژ خودروهای الکتریکی است که آب باران را برای تبدیل به آب آشامیدنی کاربران تصفیه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهارمین ایستگاه شارژ خودروهای پیشرفته مجهز به سیستم تصفیه آب باران در داندی که آب آن برای پر کردن بطری‌های کاربران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به‌تازگی افتتاح شد. پیش از این نیز سه ایستگاه شارژ مشابه در نقاط مختلف شهر نصب شده است که علاوه بر افزایش علاقه‌مندی شهروندان به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری خود با خودروهای الکتریکی، از جاری شدن آب باران در معابر شهری به واسطه جمع‌آوری آن در منابع تعبیه شده در این مراکز جلوگیری کرده است، ضمن این‌که در تأمین آب آشامیدنی برای ساکنان اطراف و عابران پیاده نقش مهمی ایفا کرده است.

داندی، شهر خودروهای الکتریکی

برنامه‌ریزان داندی در حال تبدیل کردن چهارمین شهر بزرگ اسکاتلند به یکی از بهترین شهرهای بریتانیا و جهان در زمینه ترویج تردد سبز از طریق جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با خودروهای الکتریکی هستند و به واسطه توسعه زیرساخت‌های فوق‌پیشرفته برای شارژ این وسایل نقلیه توانسته‌اند همه‌روزه بر تعداد افرادی که به خرید خودروهای برقی روی می‌آورند، بیفزایند.

توسعه ایستگاه‌های فوق‌پیشرفته شارژ خودروهای الکتریکی در داندی

در حال حاضر به ازای هر مایل مربع فضا در شهر، ۳.۹ نقطه شارژ برای وسایل نقلیه برقی وجود دارد، ضمن این‌که یک ناوگان اتوبوس‌رانی الکتریکی عظیم، بخش بزرگ حمل‌ونقل عمومی را از آن خود کرده است و جالب‌تر این‌که بسیاری از کامیون‌های حمل پسماندهای سراسر شهر را وسایل نقلیه برقی تشکیل داده است.

مدیران داندی به منظور توسعه خدمات خود در بخش حمل‌ونقل الکتریکی، دارندگان این خودروها را به ارائه انتقادات و پیشنهادهای خود دعوت کردند که نتایج حاکی از نارضایتی پاسخ‌دهندگان از تعداد زیرساخت‌های شارژ در سراسر شهر بود و به دنبال آن، برنامه‌ریزان تلاش کردند به توسعه ایستگاه‌های شارژ به تعداد بیشتر و پیشرفته‌تر بپردازند. در پی تلاش‌های بی‌وقفه مدیران شهر، نقاط شارژ متعددی در سراسر داندی با فاصله نزدیک به یکدیگر توسعه یافت، اما آن‌چه باعث شگفتی شهروندان شد، نصب سه ایستگاه فوق‌پیشرفته با قابلیت شارژ سریع خودروهای برقی و تصفیه همزمان آب باران برای نوشیدن بود که البته مدیران از افزایش تعداد آن‌ها در سراسر شهر خبر داده‌اند.

کد خبر 659015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.