اجرای طرح کسب و کار پایدار خانواده‌محور در ۲۱ استان / دولت ضامن زنان سرپرست خانواده می‌شود

بنا بر اعلام معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده طرح «کسب و کار پایدار خانواده‌محور» با توافقات دوجانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بنیاد برکت تاکنون در ۲۱ استان اجرایی شده که بیش از ۳۰۰ بانوی سرپرست خانواده را مشغول به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح «کسب و کار پایدار خانواده‌محور» که با هدف حمایت از خانواده‌های سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال از طریق آموزش یا تخصیص وام خوداشتغالی انجام می‌پذیرد، اظهار کرد: حمایت از کارآفرینان زن سرپرست خانوار یا خودسرپرست و ایجاد سازوکاری مناسب جهت توزیع محصولات تولیدی این بانوان مورد تاکید طرح کسب و کار پایدار و خانواده‌محور است.

وی افزود: طرح مذکور با توافقات دوجانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بنیاد برکت تاکنون در ۲۱ استان اجرایی شده که بیش از ۳۰۰ بانوی سرپرست خانواده را مشغول به کار کرده و اکنون در مرحله پوشش‌دهی به کل کشور است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امروز شاهد ظرفیت‌های عظیم بانوان کارآفرین و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، گفت: حمایت این معاونت در عرصه اشتغال در دو بخش سمن‌ها و انجمن‌ها و همچنین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که گاهی شرایطی به مراتب سخت‌تر از زنان بی‌سرپرست را تجربه می‌کنند، لذا در این زمینه نیاز به پشتیبانی جدی‌تری وجود دارد.

وی از دو طرح ملی اشتغال در زمینه دام و پرورش نهال خبر داد و خاطرنشان کرد: کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار دولت است که کاشت بذر تا نهال می‌تواند ظرفیت مناسبی برای اشتغال بانوان را فراهم کند.

تقسیم مصوبه صندوق ضمانت در میان ۳۱ استان

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین پیش از این در سفر استانی به بوشهر اظهار کرد: با مصوبه صندوق ضمانت که در میان ۳۱ استان تقسیم شد و همچنین تدوین طرح کسب پایدار خانواده‌محور تعدادی از زنان را حمایت و تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی ضمن امیدواری از تخصیص اعتبارات لازم برای رشد و اعتلای بانوان استان بوشهر، افزود: کارآفرینی و اشتغال در کنار مهارت‌آموزی مکمل یکدیگر هستند و نیاز است آموزش‌های سبک زندگی، فرزندپروری و مهارت‌هایی که بتواند زندگی شیرین و بدون آسیب را برای خانواده‌ها رقم بزند، را تأمین کرد.

صندوق ضمانت چیست؟

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگوی دیگری در خصوص طرح صندوق‌های ضمانت، اظهار کرده بود: یکی از اقدامات انجام شده در رابطه با بانوان سرپرست خانواده، به جز طرح کسب و کار پایدار خانواده‌محور که در حال اجرایی شدن است، ایجاد صندوق‌های ضمانت است. یکی از مشکلات خانم‌های سرپرست خانواده نداشتن ضامن بود که بعضی از این سرپرست‌های خانواده امکان چند ضامن را یا حتی یک ضامن را نداشتند.

وی افزوده بود: در راستای این مسائل، صندوق ضمانت را ذیل صندوق تعاون تعریف کردیم و مبلغی را با کمک صندوق تعاون و بانک رفاه به سرمایه تودیع در این صندوق قرار دادیم که بین ۳۱ استان تقسیم کردیم و تاکنون تعداد قابل توجهی از بانوان توانستند وام بگیرند و دولت ضامن آن‌ها شود و پشتیبانی کار و شغلشان را خواهد داشت.

کد خبر 659014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.