کارکرد اقتصادی زنان در صنعت گردشگری رونق شهرها را در پی داشته است

یک کارشناس شهرسازی گفت: کارکرد اقتصادی زنان در صنعت گردشگری موجب افزایش استقلال مالی، ارتقای مشاغل، ارزآوری و رونق اقتصادی شهرها شده است.

زهرا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زنان به عنوان رقبای تازه نفس و مطرح در قلمرو اشتغال حاضر شدند و هم اکنون بسیاری از مشاغل از جمله استارت‌آپ‌ها، گردشگری، شرکت‌های هواپیمایی و بخش خدمات بازاریابی اینترنتی کالاها و صنایع مدرن و با کیفیت را به دست آورده‌اند و دوشادوش مردان برای نشان دادن ظرفیت‌ها و ابتکارات خود در تکاپو هستند.

وی افزود: کارکرد اقتصادی زنان در صنعت گردشگری حکایت از موفقیت آن‌ها در این حوزه دارد، به نحوی که اعتقاد به تساوی جنسیتی و تغییر دیدگاه‌های اقتصادی نسبت به زنان را موجب شده و به بسیاری از باورهای اشتباه جوامع انسانی در خصوص اشتغال زنان در مشاغل مختلف و به ویژه گردشگری پایان داده است، به نحوی که در صنعت گردشگری حقوق زنان بیشتر از قبل مورد توجه قرار دارد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: کارکرد اقتصادی زنان در صنعت گردشگری موجب افزایش استقلال مالی، ارتقای مشاغل و ارزآوری شده است، هدف ارزیابی جایگاه زنان در توسعه گردشگری شهری با تاکید بر بعد اقتصادی شهر است، رسیدن به توسعه یافتگی یکی از اهداف مهم تمام کشورهای در حال توسعه است و در توسعه صنعت گردشگری حضور پررنگ زنان ضرورت دارد.

مهدوی ادامه داد: زنان نقش انکارناپذیری در فعالیت‌های مختلف دارند، صنعت گردشگری صنعتی است که نیاز به خلاقیت و نوآوری در آن بیش از سایر صنایع ضروری است و در این میان زنان سرآمدتر هستند.

وی تصریح کرد: به منظور موفقیت و مؤثر بودن نقش زنان در این صنعت را نمی‌توان نادیده گرفت، چراکه صنعت گردشگری از این توانایی بالقوه بهره‌مند است، زنان را توانمند می‌کند، به آنها امکان رشد و شکوفایی می‌دهد و زمینه دسترسی زنان را به فرصت‌های شغلی و مشارکت اقتصادی فراهم می‌کند، در این میان ویژگی‌های زنان در اقتصاد توریسم، صبوری خاص زنانه و داشتن مهارت برای برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مسافران است، به همین دلیل زنان بخش قابل توجهی از کارکنان صنعت گردشگری در جهان چه در شغل‌های رسمی و غیررسمی تشکیل می‌دهند.

این کارشناس شهرسازی گفت: رقابت روزافزون در صنعت گردشگری، لزوم توجه به توسعه ارزش ویژه مقاصد گردشگری را بیش از پیش مطرح کرده است، عوامل مختلفی از عوامل بیرونی و درونی بر جامعه بر مقصد گردشگری مؤثر است.

مهدوی افزود: بررسی عوامل بیرونی همچون آگاهی از نحوه تغییرات فرهنگی و حتی نوع گویش، رفتارهای اجتماعی و هویت افراد را مورد توجه قرار داده است و بررسی نقش گردشگران بر هویت شهروندان در صنعت گردشگری باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 658102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.