والاترین شأن در جامعه، متعلق به معلم است/نیاز استان اصفهان به ۶۰ هزار معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: والاترین شأن در جامعه متعلق به معلم است و هر جامعه‌ای که تمایل به داشتن تمدنی پرفروغ داشته باشد، نیازمند توجه به معلمان خود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _ چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه _ در جشن تجلیل از بازنشستگان، معلمان، مدیران، معاونان و معلم‌یاران نمونه ناحیه یک، ضمن تبریک روز بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: هنگامی که معلم در نهادی دانش‌آموز سابق خود را ملاقات می‌کند، دست‌رنج خود را می‌بیند و بر نتیجه تلاش خود می‌بالد.

وی افزود: هر جامعه‌ای که تمایل به داشتن تمدنی پرفروغ داشته باشد، نیازمند توجه به معلمان خود است و جامعه‌ای که به مفاخر و معلمان خود توجهی ویژه داشته باشد، متمدن خواهد بود؛ همچنین باید توجه داشت که با بی‌توجهی به مقام معلم، به همان میزان جامعه از استانداردهای خود دور خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برخی افراد مقام معلم را به آموزش‌دهنده کاهش داده‌اند، تصریح کرد: معلم مربی است و با تمام وجوه انسان از جمله ایمان، رشد اجتماعی، سلامت جسمانی و علم او در ارتباط است، مربی واقعی هنگام شادی متربی خود شاد و هنگام غم او، غمگین است.

وی با بیان اینکه والاترین شأن در جامعه متعلق به معلم است و با اشاره به لزوم ارتقای بیشتر شأن معلم در جامعه، ادامه داد: توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان، یکی از وجوه ارتقای شأن مربیان است و به همین منظور حدود دو هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم در سال گذشته در دانشگاه‌ها پذیرش شدند که نسبت به بالاترین میزان پذیرش‌شدگان سال‌های پیش از آن، دو برابر بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای نخستین‌بار پس از ۱۱ سال به موضوع رتبه‌بندی پرداخته شد؛ گفت: گرچه ممکن است در این اقدام گسترده با حجم بالا، خطاهایی نیز وجود داشته باشد، یکی از مهم‌ترین وجوه موضوع رتبه‌بندی معلمان، شفاف‌سازی سختی‌های این شغل و اهمیت فعالیت‌های معلمان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ دقیقه از فعالیت معلمان برابر با چندین ساعت فعالیت در شغلی دیگر است، اضافه کرد: با وجود تمام دشواری‌ها و مشکلات همه‌گیری بیماری کرونا بر تمام افراد جامعه مشخص شد که معلم هیچ جایگزینی ندارد، در کشورهای پیشرفته هیچ عنصری نمی‌تواند جایگزین معلم و هیچ آموزشی حتی با بالاترین تجهیزات نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری و چهره به چهره باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: تمام هستی، دارایی و نیروی انسانی کشورها در دستان مبارک معلمان جای دارد و اعتقاد بر این است که در صورت توجه به معلم و مقام او، به تمام جامعه توجه می‌شود. توجه به موضوع آموزش و پرورش و جایگاه معلم از سر نیاز معلم نیست، بلکه از سر نیاز جامعه به آن است.

وی افزود: نبود برنامه‌ریزی در دوره‌ای، حوزه آموزش و پرورش کشور را با چالشی تحت عنوان کمبود نیروی انسانی روبه‌رو کرد و در حال حاضر استان اصفهان به ۶۰ هزار معلم نیاز دارد که حدود ۱۵ هزار از آن را ندارد و این موضوع به معنی کمبود معلم در استان است، جذب نیروی انسانی در دستور کار دولت قرار دارد، اما نیازمند توجهی ویژه‌تر است.

ابراهیمی تصریح کرد: ورودی‌هایی ویژه به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده تا بهترین‌ها جایگزین بهترین پیشکسوتان این حوزه شوند. فراخوان دبیری انجام و در خردادماه آزمون پذیرش دبیر و هنرآموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار خواهد شد و امیدوارم پیشکسوتان افرادی که واجد شرایط هستند را برای فعالیت در این کوزه ترغیب کنند.

وی ادامه داد: فراخوانی نیز به منظور جذب نیروهای پرورشی و مشاوره در مدارس برگزار و اطلاع‌رسانی‌های آن انجام خواهد شد؛ همچنین فراخوانی برای معلم‌یاران در نظر گرفته شده تا بهترین افراد وارد حوزه آموزش و پرورش شوند.

کد خبر 658906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.