شناسایی بیماری‌های شایع در راهپیمایی اربعین

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بیماری‌های شایع در پیاده‌روی بزرگ اربعین، شناسایی شد و برای پیداکردن آخرین الگوهای درمانی مورد مطالعه قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در نشست هم‌اندیشی سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و دستگاه‌های مسئول برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری دور قبلی این کنگره در سال گذشته، بیماری‌های شایع در پیاده‌روی بزرگ اربعین شناسایی شد و مطالعه و اقدامات لازم برای پیدا کردن آخرین الگوهای درمانی و بهترین تجهیزات پزشکی انجام شد.

وی افزود: بررسی‌هایی صورت گرفت تا حوادث و سوانح پرتکرار در این تجمع انبوه شناخته شود تا هم تمهیداتی برای پیشگیری از آن‌ها اندیشیده شود و هم آمادگی لازم برای پاسخ و کاهش خسارات احتمالی ایجاد شود. تقویت هماهنگی بین بخشی و برون‌بخشی در راستای شناخت ظرفیت‌های موجود و در کنار آن افزایش مشارکت‌های مردمی از اهداف اصلی کنگره سلامت در اربعین است.

رئیس جمعیت هلال احمر حفظ سلامت زائران را دغدغه هلال احمر و موضوع برپایی کنگره سلامت در اربعین دانست و گفت: امدادرسانی در «تجمعات انبوه» از موضوعات امدادی مهم برای همه جمعیت‌های ملی در دنیا است و پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات مذهبی در جهان است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این افتخار را داشته است که سال گذشته از این عملیات بزرگ امدادی و درمانی در دو سوی مرزهای غربی کشورمان و تا عمق خاک عراق، سربلند بیرون بیاید.

وی ادامه داد: تعدادی از جمعیت‌های عضو فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر ابراز علاقه کردند که در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ شرکت کنند و از تجارب امدادی و درمانی این تجمع انبوه، الگوبرداری کنند. همه کادر درمان اعزامی شامل پزشکان، پرستاران و داوطلبان عضو هلال احمر برای شرکت در عملیات امدادی راهپیمایی اربعین از محل خدمت خود مرخصی گرفتند و بدون دریافت هرگونه مبلغی، به صورت رایگان و به عشق امام حسین (ع) و یارانش به زائران خدمت می‌کنند.

کد خبر 658830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.