آمادگی فرودگاه‌های کشور برای اربعین/اعزام زائران از ۱۵ تا ۳۰ شهریور خواهد بود

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها از آمادگی فرودگاه‌های کشور برای اعزام زائران اربعین خبر داد و گفت: ۹ فرودگاه بین‌المللی و ۲۹ فرودگاه دارای مرز هوایی بوده و قابلیت اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا رستمیان از آمادگی فرودگاه‌های کشور برای اعزام زائران حسینی در اربعین امسال خبر داد و اظهار کرد: ۹ فرودگاه بین‌المللی و ۲۹ فرودگاه دارای مرز هوایی بوده و قابلیت اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند.

وی با اشاره به تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی درخصوص برگزاری هرچه بهتر عملیات اربعین گفت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص اعزام زائران اربعین برگزار شده و نماینده وزیر در این حوزه پیگیر امور مرتبط با اعزام زائران است.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها در خصوص زمان اعزام زائران به کشور عراق گفت: وزارت راه و شهرسازی تا این لحظه تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور را برای عملیات اربعین در نظر گرفته و تمامی شرکت‌های وابسته به وزارتخانه برای برگزاری مطلوب این عملیات بسیج شده‌اند.

جابه جایی ۵ میلیون زائر در اربعین پیش رو

همچنین رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از این گفته است: در سال گذشته از دولت عراق برای زیارت اربعین مجوز جا به جایی ۶۰ هزار نفر به صورت هوایی را گرفتیم.

وی افزود: از حدود سه ماه پیش کارگروه‌هایی برای زیارت اربعین با اعضای راهداری راه آهن و سازمان هواپیمایی داشته‌ایم، پیش بینی می‌شود پنج میلیون زائر امسال عازم کربلا شوند که از این تعداد حدود ۳۰۰ هزار نفر با قطار ۶۰ هزار نفر با هواپیما مابقی از طریق زمینی انجام می‌شود.

تاکید وزیر راه بر ممنوعیت فروش بلیت چارتری اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال قیمت‌های بلیت هواپیما تغییری نداشت، سال گذشته وضعیت نامساعدی در سفر اربعین وجود داشت و برخی‌ها بدون بلیت یا با قیمت‌های گزاف از طریق دلال‌ها یا چارتر کننده‌ها، اقدام به تهیه بلیت کرده بودند.

سرپرست فرودگاه امام با پیش‌بینی اینکه حدود ۶۰ هزار نفر مسافر از فرودگاه امام عازم نجف می‌شوند گفت: درخواست می‌کنیم سهمیه پروازهای خارجی ظرفیت ناوگان و اختلاف قیمت میان پروازهای خارجی و داخلی مشخص شود تا مشکل فروش بلیت چارتری پیش نیاید و افراد بدون بلیت وارد فرودگاه نشوند.

مدیرعامل راه آهن گفت: همچنین باید در این مسیر لوکوموتیوها دو برابر شوند تا شاهد مشکلات نباشیم.

کد خبر 596611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.