توسعه زیرساخت‌های تردد سبز با مالیات رانندگان اوکلاهاما

مدیران بخش حمل‌ونقل عمومی اوکلاهما در آمریکا، در پیاده‌سازی یک استراتژی آزمایشی شش‌ماهه، رانندگان سراسر شهر را به پرداخت منصفانه مالیات دعوت کرده‌اند تا با هزینه به دست آمده، زیرساخت‌های تردد سبز را توسعه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که همواره بر تعداد افرادی در سراسر جهان افزوده می‌شود که مایل به جایگزینی وسایل نقلیه الکتریکی با خودروهای موتوری خود هستند که این گرایش با وجود مزایای سلامت و اقتصادی بی‌شمار خود می‌تواند هزینه‌های بسیاری را برای شهرها به بار بیاورد. در واقع، زیرساخت‌های تردد سازگار با وسایل نقلیه الکتریکی باید تحولات بسیاری را تجربه کند که این امر مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است و می‌تواند تمایل مدیران را به تشویق مردم به الکتریکی کردن خودروهای خود کاهش دهد. البته بخش اعظم این هزینه‌ها از طریق دریافت مالیات از رانندگان قابل جبران است و دستیابی به بهترین نتایج در این زمینه زمانی امکان‌پذیر خواهد بود تا اعمال مالیات بر رانندگان منصفانه انجام شود.

در استراتژی جدید اوکلاهما که قرار است از ماه جولای پیاده شود، از رانندگان داوطلب خواسته شده است به مدت شش ماه مالیات خود را بر اساس ارزیابی دقیق مسافت حرکت تعیین کنند. این اقدام در راستای بهبود خدمات تردد شهر در آینده و سهیم کردن رانندگان در مزایای آن پیاده خواهد شد، ضمن این‌که می‌تواند از طریق فراهم آوردن امکان پرداخت منصفانه مالیات، بهبود هرچه بیشتر زیرساخت‌های تردد سبز، به‌ویژه عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه برقی را به دنبال داشته باشد.

توسعه زیرساخت‌های تردد سبز با مالیات رانندگان اوکلاهاما

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی چند سال گذشته گرایش رانندگان اوکلاهما به جایگزین کردن وسایل نقلیه عمومی خود با خودروهای الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است که این امر به سهم خود باعث افزایش تخصیص بودجه شهری برای بهبود زیرساخت‌های مربوطه شده است. مدیران شهر بر این باور هستند که پیاده‌سازی طرح پرداخت مالیات به ازای هر مایل حرکت، می‌تواند پرداخت مالیات توسط رانندگان را به شهر تضمین کند و از این طریق به تأمین بودجه لازم برای بهبود زیرساخت‌ها منجر شود.

در اجرای مرحله آزمایشی طرح جدید، قرار است ۵۰۰ راننده به مشارکت دعوت شوند و جالب این است که افراد شرکت‌کننده برای حضور خود در پیاده‌سازی مرحله آزمایشی مبلغ ۵۰ دلار دریافت خواهند کرد.

کد خبر 658778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.