آغاز مرحله دوم دیجیتالی‌سازی خدمات شهری دبی

توسعه یک بستر نرم‌افزار دیجیتالی جدید توسط خلاقان دبی در امارات متحده عربی، به‌زودی با هدف بهبود خدمات شهری، ارتقای کیفیت زندگی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران دبی با همکاری کمپانی‌های دیجیتال شهر در نظر دارند مرحله دوم توسعه خدمات هوشمند خود را در سراسر مناطق افزایش دهند که به دنبال آن، تعداد سرویس‌های تکنولوژیک شهر به ۱۷۰ مورد خواهد رسید. این اقدام در راستای رفع هرچه بیشتر نیازهای شهروندان از طریق نرم‌افزارهای هوشمند اعمال خواهد شد و بهبود کیفیت زندگی را به واسطه کاهش مدت زمان انجام امور روزمره به دنبال خواهد داشت. در مرحله اول اجرای پروژه، بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان برای دریافت نرم‌افزار جدید با گذشت تنها یک ماه از راه‌اندازی آن (یعنی در فوریه ۲۰۲۳) اقدام کردند که گزارش‌ها حاکی از بهره‌وری فعال از خدمات آن توسط کاربران است و همین امر، مدیران را به آغاز مرحله دوم و افزایش ارائه خدمات دیجیتالی به مردم سوق داده است.

در واقع برنامه‌ریزان پروژه شهر هوشمند امارات متحده عربی از راه‌اندازی یک بستر جامع و پیوسته برای ارائه ۱۶ سرویس دیجیتالی به شهروندان خبر داده و مدعی شده‌اند، به‌زودی تمام نیازهای شهروندان را از طریق همین نرم‌افزار برآورده خواهند کرد، ضمن این‌که به روش هوشمند به ترویج سبک زندگی سالم و ایمن در میان آن‌ها خواهند پرداخت.

آغاز مرحله دوم دیجیتالی‌سازی خدمات شهری دبی

نحوه عملکرد بستر جدید دبی

کاربران بستر دیجیتال جدید دبی می‌توانند پس از ثبت‌نام در نرم‌افزار DubaiNow و ورود به آن، از تمام خدمات دیجیتالی شهر بهره بگیرند و از این طریق به صرفه‌جویی در زمان خود برای انجام حضوری امور کمک کنند. در این راستا، مدیران شهر در نظر دارند همکاری خود را با اداره‌ها و نهادهای مختلف شهری گسترش دهند تا از این طریق به افزایش خدمات شهری به صورت اینترنتی کمک کنند.

ارائه خدمات دیجیتالی در مرحله اول در بخش‌های مختلف انجام شد که به ویژه در زمینه مسکن، بهبود قابل‌توجهی را در کیفیت زندگی مردم به دنبال داشت، چراکه به افزایش خدمات و کاهش هزینه‌های الکتریسیته و آب منجر شد.

آغاز مرحله دوم دیجیتالی‌سازی خدمات شهری دبی

کد خبر 658748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.