چه زمانی فرایند رتبه‌بندی معلمان به پایان می‌رسد؟

بر اساس اطلاع‌رسانی مسئولان، این که فرایند رتبه‌بندی همیشه به‌صورت دقیق، مرتب و فراگیر مورد رسیدگی قرار گیرد در اولویت وزارت است و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز رفع کاستی‌های اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش در رابطه با فرایند اجرایی رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: فرآیند اجرای رتبه‌بندی معلمان در گذشته طی شده بود اما درصد کمی از معلمان بخاطر کامل نشدن فرآیند رتبه‌بندی خود که به جهت زمان‌بر بودن و هماهنگی‌هایی که باید در بین ستاد، سازمان و ادارات کل اتفاق می‌افتاد، معترض شدند.

وی افزود: اکنون کارگروه‌های ما مشغول فعالیت هستند و به زودی همان‌گونه که بخشی از معلمان ما توانستند کارنامه خود را مشاهده کنند، دیگر افراد نیز قادر به دریافت کارنامه خود خواهند بود که در صورت نیاز می‌توانند ظرف مدت ۱۰ روز مهلت قانونی که تعیین شده است، اعتراض خود را اعلام و نسبت به بارگذاری مدارکشان اقدام کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به شکایات برخی از معلمان نسبت به وضعیت فرایند رتبه‌بندی معلمان، ادامه داد: بخش عمده‌ای از وظایف دستگاه، رسیدگی به مراجعات، پرسش و ارائه پاسخ به معلمان و همکاران است که در حوزه‌های مختلف این اتفاق می‌افتد که در حوزه رتبه‌بندی نیز این موضوع پیش‌بینی شده است.

درخواست معلمان برای تمدید مهلت تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه

وی تصریح کرد: دستورالعمل نظارت و پاسخگویی به اعتراض‌های رتبه‌بندی معلمان در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده بود که تابه‌حال مطابق آن برخی از معلمان موفق به ثبت مدارک و دلایل از طریق سامانه شده‌اند. به درخواست معلمان این مهلت تا ۱۱ اردیبهشت امسال تمدید شد که با کامل شدن این فرایند بحث رسیدگی در کارگروه‌های منطقه‌ای با مسئولیت معاونت‌ها و مقاطع تحصیلی، انجام می‌شود و زمانی که در رابطه با هر کدام از این پرونده‌ها اعلام نظر شود، آن پرونده به هیئت ممیزه صالح جهت تعیین رتبه منتقل می‌شود.

هاشمی در رابطه با زمان تعیین و تکلیف وضعیت رتبه‌بندی، اضافه کرد: معلمان در بحث رتبه‌بندی شرایط متفاوتی دارند، همچنین برای بررسی پرونده‌های مختلف نیز زمان خاصی مورد نیاز است. با این وجود چون مسئله رتبه‌بندی فرایندی است که باید بین بخش‌های مختلف شکل گیرد و از جهتی رتبه‌بندی عملی است که باید همیشه در جریان باشد و مانند فرآیندهای اداری نیست که بخواهیم پایانی برای آن در نظر گیریم، نمی‌شود زمانی را در نظر گرفت و گفت که این دیگر انتهای فرایند رتبه‌بندی است.

فرایند دقیق رتبه‌بندی در اولویت وزارت است

وی تاکید کرد: ولی اینکه فرایند رتبه‌بندی همیشه به‌صورت دقیق، مرتب و فراگیر مورد رسیدگی قرار گیرد در اولویت وزارت است و همه مباحث، مراجعات و نگرانی‌هایی که همکاران معلم دارند رسیدگی و پاسخ داده می‌شود که امید است با همگرایی و همدلی معلمان در بدنه آموزش‌وپرورش، مرحله کنونی که مرحله استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان است، به بهترین شکل انجام شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه امسال سال سوم رتبه‌بندی معلمان است و مجموعه آموزش و پرورش در وضعیت فعلی مشغول کارشناسی و اصلاح قوانین و شیوه‌نامه‌های مرتبط با رتبه‌بندی هستند، افزود: برنامه ما در وزارت آموزش و پروش این است که فرآیند رتبه‌بندی به‌صورت فرایندی ادامه‌دار باشد؛ در سال‌های آینده چون طبیعتاً با شناخت کامل و کارشناسی مسائلی که تابه‌حال در سازمان اتفاق افتاده و شناسایی نقاط قوت و ضعفی که انجام شده است، امیدواریم بتوانیم این فرآیند بهتر انجام شود.

رفع کاستی‌های قانون رتبه‌بندی معلمان در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار کرد: احترام و ارج نهادن به مقام معلم، سرمایه‌گذاری برای پیشرفت یک جامعه است. مجلس یازدهم افتخار دارد یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان که همان قانون رتبه‌بندی معلمان است را با پیگیری شبانه‌روزی تصویب کرد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز رفع کاستی‌های اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه فرهنگیان، مجلس یازدهم را یکی از خدمت‌گزاران خود بداند.

کد خبر 658745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.