مقدمات ورود شهرداری‌ها به حوزه حمل‌ونقل پاک فراهم می‌شود

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: دولت عزم جدی برای اجرای قانون هوای پاک دارد، در این راستا شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون ماده ۱۰۰ قانون بودجه، حمل‌ونقل پاک را توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان متولیان امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین آغاز به کار نخستین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا با همکاری معاونان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌ها و با استفاده از برنامه هفتم توسعه، به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی پاک حرکت کنیم، چراکه راهی جز این برای کاهش آلودگی هوا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای قانون هوای پاک عزم جدی دارد، افزود: در شهرداری‌ها نیز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون ماده ۱۰۰ قانون بودجه، حوزه حمل‌ونقل پاک را توسعه دهیم.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران خاطرنشان کرد: سالانه بیش از دو میلیارد دلار برای درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا هزینه می‌شود که می‌توان این مبلغ را برای اضافه کردن خودروهای برقی، توسعه ایستگاه‌های شارژ و موتورسیکلت‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل شهر، هزینه کرد.

متولیان اضافه کرد: ۱۲ درصد از آلودگی‌ها در تهران ناشی از موتورسیکلت‌ها است؛ بنابراین نیازمند جایگزینی این موتورها با موتورسیکلت‌های برقی هستیم، برای واردات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی نیز می‌توان از مصوبه دولت در شورای اقتصاد بهره برد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مقدمات ورود شهرداری‌ها به حوزه حمل‌ونقل پاک را فراهم کنیم.

کد خبر 658740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.