طرح جامع ترافیک همدان تعیین تکلیف شد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح جامع ترافیک شهر همدان به عنوان مهمترین و کلیدی‌ترین موضوع این شهر تعیین تکلیف شده است و سنگ‌ بنای سایر اقدامات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه موضوعات متعدد و متنوعی در حوزه‌های فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شهر همدان در دست پیگیری است، اظهار کرد: جلساتی را طی هفته‌های اخیر در راستای پیگیری امور و تعیین خط مشی و زمان‌بندی اقدامات با حضور مدیران شهری داشتیم و در آن بر مواردی تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک شهر همدان به عنوان مهمترین و کلیدی‌ترین موضوع این شهر تعیین تکلیف شده است و سنگ بنای سایر اقدامات خواهد بود، افزود: طرح جامع شهری سال ۹۲ انجام شد و به‌تازگی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است، همچنین فصول یک تا چهار آن آماده شده و فصل پنجم هم در آستانه اتمام است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طبق وعده‌های داده شده، تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال اقدامات کارشناسی و تصویب طرح جامع شهری در شورای هماهنگی ترافیک استان به اتمام می‌رسد، گفت: امیدواریم خردادماه نیز از شورای عالی ترافیک کشور مصوبه طرح دریافت و تعیین تکلیف شود که نقشه دورنمای اقدامات در حوزه ترافیک است؛ به موازات آن مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی در دست انجام است که قرار شد با ترک تشریفات به شرکت و مشاور مجرب سپرده شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی که خروجی آن مبتنی بر مسیرهای جداسازی حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه‌ها و جنس ناوگان است، به نتیجه برسد.

حیدری افزود: به استناد این مطالعات قرار است مشاور نیمه نخست خردادماه اطلاعات کلی را برای اقداماتی نظیر خرید میدل‌باس و اتوبوس ارائه دهد تا با هماهنگی‌های وی اقداماتی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: مقرر شد اوایل تابستان نوع اتوبوس و میدل‌باس اعلام و خریدهای این تجهیزات آغاز شود، البته راه‌اندازی حمل‌ونقل سبک انفرادی در شهر همدان در جلسات کمیسیون در دستور کار قرار می‌گیرد تا سرمایه‌گذارانی دعوت شوند و با مشارکت کمیسیون سرمایه‌گذاری و فرهنگی جنبه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این اقدام نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن ارتباط و زمینه حضور شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در قالب حمل‌ونقل سبک و انفرادی در شهر همدان مدنظر است، گفت: از آنجا که تعداد دوربین‌های ثبت تخلف نیز در همدان رضایت‌بخش نیست، قرار است قرارداد خرید ۳۰ دوربین منعقد شود تا شرکت‌هایی وارد کار شوند.

حیدری ادامه داد: قرار است از دو محل اعتبارات ماده ۲۳ و اعتبارات داخلی این دوربین‌ها خریداری شود و طبق وعده داده شده، اردیبهشت‌ماه فراخوان این طرح آغاز خواهد شد.

کد خبر 658726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.