لزوم رفع معضل مسکن کارگران

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: باید مسئله تأمین مسکن کارگری خصوصاً برای افرادی که واجد شرایط‌ هستند در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در آئین بزرگداشت روز کارگر، اظهار کرد: این مجلس یک جلسه بسیار متفاوت است و از قداست خاصی برخوردار است. این جلسه برای مجاهدان در دو عرصه خدمت به جامعه و کسب رزق حلال برای خانواده است به فرموده پیامبر اکرم آن‌کس که برای کسب روزی تلاش می‌کند حکم مجاهد را دارد. افتخار شما همین است که پیامبر اکرم بر دستان کارگر بوسه می‌زند در هیچ دین آئینی من ندیده‌ام که رهبر آن دین بوسه بر دست کارگران زند.

وی افزود: یکی از مجموعه مسائل کارگران امنیت شغلی است؛ کارگر باید در حوزه شغل امینت شغلی داشته باشد و خیالش آسوده باشد که یک کار دائمی دارد. مسئولان تلاش کنند که این امنیت شغلی برای کارگران فراهم شود. موضوع دیگر بیمه و تأمین اجتماعی کارگران است که معوقات این حوزه به موقع باید پرداخت شود. مسئله دستمزد عادلانه برای طبقه زحمت کش یکی از نکاتی است که به عنوان معضل از آن یاد می‌شود و نیازمند رسیدگی است.

حجت الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: آموزش و مهارت یابی برای ارتقای سطح علمی و مهارتی یک جز مهم است، آموزش باعث می‌شود راندمان و سطح کار کارگران ارزش بالاتری پیدا کند.

وی ادامه داد: پرداخت به موقع حقوق کارگران از جمله مسائل مهم دیگر است، جامعه کارگری به همین اندک حقوقی که می‌گیرند قانع اند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند که باید سر موقع به دست آنها برسد. همانطور که می‌دانید وضعیت پرداخت حقوق کارگران از مدت‌های قبل بهتر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مسئله تأمین مسکن کارگری خصوصاً برای افرادی که واجد شرایط اند در اولویت قرار گیرد، توسعه انجمن‌های کارگری برای اینکه بتوانند بدون ترس و واهمه بهتر کار کنند، حذف واسطه‌ها بسیار ضروری است. مسئله ارتقای شرایط ایمنی و شرایط بهداشت کارگران در برخی موارد رعایت نمی‌شود.

کد خبر 658632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.