آغاز به کار بخش پزشکی مادر و جنین در راستای حمایت از جوانی جمعیت

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش پریناتولوژی یا پزشکی مادر و جنین نیز در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در این بیمارستان شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا خسروی امروز _ سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه _ در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از سه طرح درمانی در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: سه طرح درمانی شامل آزمایشگاه جامع درمانی، بخش پریناتولوژی و واحد تست خواب برای نخستین بار در استان چهارمحال‌وبختیاری در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی و مرجع درمانی استان با صرف بیش از پنج میلیارد تومان برای احداث عمرانی و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی برای تجهیزات بروز راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: زین پس آزمایش‌های میکروب شناسی، ژنتیک و pcr، هورمون شناسی، بیوشیمی خون، بیوشیمی و انگل شناسی، سرولوژی و انعقاد خون و هماتولوژی در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان هاجر (س) شهرکرد یک مرکز آموزشی درمانی است، راه اندازی این آزمایشگاه امکان بهره‌مندی و افزایش سطح علمی دانشجویان در رشته‌های علوم آزمایشگاهی و پزشکی را فراهم کرد.

خسروی اضافه کرد: بخش پریناتولوژی یا پزشکی مادر و جنین نیز در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در این بیمارستان شروع به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: این بخش زیرمجموعه‌ای از حاملگی‌های پر خطر و همچنین مراقبت‌های جنین و مادر بود و یکی از رشته‌های فوق تخصصی مرتبط رشته زنان و زایمان است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این بخش، افزایش سطح کیفی مراقبت‌های بهداشتی درمانی به بانوان در سطح جامعه و آموزش متخصصان کارآمد در این زمینه است.
وی در خصوص راه اندازی واحد تست خواب در بیمارستان هاجر شهرکرد گفت: این واحد جهت تست و تشخیص بسیاری از اختلالات خواب راه اندازی شده است.
خسروی با اشاره به اینکه یک تست چند پارامتری است که عملکرد تعدادی از ارگان‌ها و سیستم‌های بدن انسان را در خواب ضبط و ثبت می‌کند افزود: برای انجام تست فرد باید یک شب را در واحد تست خواب بخوابد، طول مدتی که فرد خواب است تعدادی الکترود (صفحات کوچک فلزی) و وسایل دیگر برای ضبط اطلاعات لازم به بیمار متصل می‌شود، از داده‌های این تست می‌توان اطلاعات زیادی به دست آورد که برای تشخیص و درمان مورد استفاده است.

کد خبر 658584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.