معلمان آینده‌ای روشن‌ را برای نسل‌های مختلف ترسیم می‌کنند

شهردار زرین‌شهر گفت: معلمان با هنر و علم خود دنیایی زیبا و آینده‌ای روشن‌ را برای نسل‌های مختلف ترسیم می‌کنند و با دمیدن روح نوع‌دوستی، مهرورزی و مشارکت‌پذیری بر کالبد متعلمان خود، جهانی آرام‌تر را برای زندگی نوید می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«به نام آفریدگاری که قلم را آفرید و به انسان نوشتن آموخت و او را به زیور اندیشه آراست. معلمی شغل یا حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر و به روایتی عشق است، به نحوی که خداوند متعال در قرآن کریم از معلمان به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی یاد کرده است و شاید در وصف عظمت مقام معلم، همان تعبیر برآمده از تعالیم دینی کافی باشد که هرکسی به من حرفی را بیاموزد، مرا بنده خود کرده است.

مقام معظم رهبری معلمان را پایه‌ریز تمدّن نوین اسلامی دانستند و این مهم نشان از نقش معلمان در تربیت نسلی آگاه دارد، نسلی که به عنوان دُردانه‌های کشور و با تربیت معلمانِ دین‌باور و دین‌مدار به افرادی با ارزش‌افزوده بالای علمی، اخلاقی، رفتاری و دارای هویت ملی و ایرانی-اسلامی تبدیل می‌شوند و ثمره فعالیت‌های عالمانه معلمان ایران اسلامی امروز در عرصه‌های مختلف علمی به خوبی نمایان است.

نام‌گذاری روز معلم در تقویم کشور فرصتی مناسب برای قدردانی از همه کوشندگان مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی است، معلمانی که با هنر و علم خود در تلاش هستند دنیایی زیباتر و آینده‌ای روشن‌تر را برای نسل‌های مختلف ترسیم کنند و با دمیدن روح نوع‌دوستی، مهرورزی و مشارکت‌پذیری بر کالبد متعلمان خود، جهانی آرام‌تر را برای زندگی نوید دهند.

اینجانب فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم با اتکا به لطف الهی، توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تدابیر ریاست جمهوری، تلاش جهادی فرهنگیان و معلمان سخت‌کوش ایران اسلامی، شاهد گشودن افق‌های تازه‌ای به روی میهن عزیزمان باشیم.»

کد خبر 658469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.